خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/22 - 17:26
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات
در نشست تخصصی القدس اقرب مطرح شد؛

از ارسال نامه انتقادی کمیته حقوق بشر مجلس به اروپایی‌ها تا لزوم ارسال کمک‌های مردمی به فلسطین

نشست تخصصی القدس اقرب با حضور رییس کمیته حقوق بشر مجلس برگزار و بر لزوم حمایت همه جانبه و ارسال کمک های مردمی به مردم مظلوم قدس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست تخصصی القدس اقرب عصر امروز (چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه) با حضور زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، نمایندگان جنبش حماس و جهاد اسلامی در ایران و سایر کارشناسان و با محوریت بررسی تحولات میدانی روزهای اخیر مقاومت فلسطین، چگونگی نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران، چگونگی نقش آفرینی جنبش های مردمی در اتفاقات مقاومت فلسطین، وضعیت داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی، از اختلافات سیاسی تا ضعف‌های امنیتی و همراهی مردم فلسطین با تحرکات مقاومت و تأثیر اتفاقات اخیر در انتخابات در ساختمان ایران شناسی کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



الهیان: نامه کمیته حقوق بشر مجلس به کمیسیون حقوق بشر اروپا در راستای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی



ابتدا زهره الهیان با اشاره به اینکه مردم مظلوم فلسطین بیش از 7 دهه از حقوق اساسی خود محروم هستند و طی این سال‌ها شاهد کودک‌کشی رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: امروزه شاهد حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی هستیم به طوری که آنها آرایش جنگی به خود گرفته و دست به کشتار مردم غزه زده اند.



نماینده مردم  تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این سال‌ها شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌های مختلفی را علیه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی صادر کردند اما همگی آنها از سوی آمریکایی‌ها وتو شد زیرا این رژیم جنایتکار مجری سیاست‌های منطقه‌ای ایالات متحده است.



وی اظهار کرد: مطابق فرمایشات رهبر انقلاب حمایت از ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بخشی از سیاست‌هایمان محسوب می شود اما باید توجه داشت که دیپلماسی سیاسی محدودیت‌هایی نیز به همراه دارد.



رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: باید یادآور شد مکاتبات متعددی از سوی کمیته حقوق بشر قوه مقننه با مجامع بین‌المللی حقوق بشری برای دفاع از حقوق مردم فلسطین انجام شده تا شاهد جلوگیری از جنایت صهیونیست‌ها باشیم.



الهیان همچنین افزود: در این میان با توجه به کشتارها و هجمه کم سابقه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نامه‌ای نیز از سوی کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کمیسیون حقوق بشر اروپا در راستای ضرورت جلوگیری از جنایات صورت گرفته در نوار غزه تهیه شده که ارسال خواهد شد.



وی ادامه داد: البته طی روزهای اخیر اتفاقات تأسف بار دیگری در کشورهای مسلمان از جمله افغانستان رخ داده که با چراغ سبز آمریکا گروه‌های تروریستی اقدام به کشتار دختران مسلمان این کشور کردند بنابراین باید بین کشورهای مختلف تعاملی شکل بگیرد تا شاهد فعالیت دیپلماسی پارلمانی در جلوگیری از این جنایت‌ها باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف نیز در نطق اخیر خود به این موضوع تأکید کردند اما باید به ساز و کار مناسبی برای انجام اقدامات موثر و توجه به دیپلماسی پارلمانی در احقاق حقوق مردم فلسطین دست پیدا کنیم.



الهیان با اشاره به  مطلب بالا افزود: بر این اساس سمن و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به صورت کامل مردمی از حقوق ملت فلسطین در مجامع بین‌المللی حمایت و دفاع کنند که طرح شکایت از مقامات رژیم صهیونیستی یکی از این موارد به شمار می‌رود.



وی تصریح کرد: بنابراین به نظر می‌رسد باید برای کمک به مردم نوار غزه در ابعاد مختلف درمانی و ... و محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی فراخوانی برای سازمان‌های مردم نهاد داده شود؛ فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد برای ایجاد شبکه سازی و شناسایی سمن‌هایی که سابقه یا انگیزه کمک به مردم فلسطین دارند، حمایت کند.



قدومی: جوامع بین المللی جنایات رژیم کودک ‌کش صهیونیستی‌ را نادیده می‌گیرند



خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران نیز با اشاره به اینکه قدس، فلسطین و مقاومت پیروز نبردهای اخیر خواهند بود، گفت: امروزه مشاهده می شود که ساکنان محله شیخ جراح در شهر قدس که نماد سیاسی این منطقه به شمار می‌رود تحت فشارهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی برای جابه‌جا شدن از این منطقه هستند؛ در این منطقه 170 خانوار سکونت داشتند که طی سال‌های گذشته به 28 خانواده کاهش یافتند اما رژیم صهیونیستی دست از اقدامات خصمانه خود برنداشته و درصدد اسکان شهرک‌نشینان صهیونیستی در این منطقه است.



وی تصریح کرد: جوامع بین المللی جنایات رژیم کودک ‌کش صهیونیستی‌ را نادیده می‌گیرند اما بعد از حملات موشکی خواستار کاهش تنش و آتش ‌بس شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده رفتار دوگانه آنها در حمایت از حقوق مردم فلسطین است.













قدومی ادامه داد: مقاومت با حملات اخیر خود نشان داد اسلحه مقاومت مخصوص اهل غزه نیست بلکه برای تمام مردم فلسطین است و به جنایات رژیم صهیونیستی در جغرافیای سرزمین فلسطین پاسخ داده خواهد شد.



نماینده جنبش حماس در ایران افزود: همچنین باید یادآور شد حملات اخیر نشان می دهد انسجام محکمی بین نیروهای مقاومت و مردم فلسطین شکل گرفته که نشان‌دهنده تغییر راهبردی است؛ امروزه تفسیری که رژیم صهیونیستی از اقداماتش به دنیا ارائه می‌کند پذیرفتنی نیست و حتی اروپایی‌ها احساس می‌کنند رژیم صهیونیستی سربار آنها شده زیرا نمی‌توانند به افکار عمومی خود پاسخ دهند.



وی با اشاره به اینکه هدف مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: رها کردن زندانیان فلسطینی، جلوگیری از اشغالگری و خروج سربازان صهیونیستی از منطقه شیخ جراح، متوقف کردن حملات ارتـش رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس و ممنوع کردن ورود شهرک‌ نشنیان صهیونیستی به مسجدالاقصی از جمله مسائلی است که تا زمان تحقق آنها حملات موشکی ادامه خواهد داشت.



قدومی با بیان اینکه هم اکنون شاهد شکل‌گیری انتفاضه سوم هستیم، تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی مردم شاهد شکل‌گیری حمایت‌های سیاسی در عرصه بین‌الملل هستیم، به عنوان مثال کشورهایی مانند اردن، عمان و امارات شاهد تظاهرات‌ها و صدور بیانیه علیه اقدامات رژیم صهیونیستی بودند و سازمان ملل و سازمان حقوق بشر نیز طی گزارش‌هایی رژیم صهیونیستی را رژیم نژادپرست خواندند.



نماینده جنبش حماس در کشورمان اظهار کرد: نقش ایران با دیگر حامیان جبهه مقاومت متفاوت است؛ همواره می‌گویند ایران حامی و پشتیبان فلسطین است اما باید از کلید واژه «شریک» برای جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. رهبر انقلاب اسلامی نیز طبق آیات قرآنی فرمودند رژیم صهیونیستی در سال های آینده از بین خواهد رفت.



وی در این راستا افزود: امروزه ایران هدف رژیم صهیونیستی است لذا شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای، تهدیدات امنیتی و اتفاقاتی در نطنز هستیم؛ در واقع اسرائیل فقط تهدیدی علیه ملت فلسطین نیست بلکه درصدد تهدید ایران و مقاومت در منطقه است لذا جمهوری اسلامی ایران و فلسطین دشمن واحدی دارند و راهی جز مواجهه با این دشمن وجود ندارد.



ابوشریف: شمارش معکوس برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی آغاز شده است



ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران از دیگر سخنرانان نشست تخصصی قدس اقرب با اشاره به اینکه هیچ ملتی همانند مردم فلسطین در معرض بزرگترین اشغالگری قرار نداشته است، گفت: قدرت‌های بزرگ در گذشته رژیم اشغالگری را ایجاد کردند و بر این اساس تلاش‌های بی‌شماری برای جایگزین اشغالگران به جای مردم این سرزمین کردند.



وی اظهار کرد: اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند زمین بیشتری را غصب و همچنین فلسطینیان بیشتری را از این سرزمین بیرون کنند که این امر دو سیاست خصمانه آنها به شمار می رود. بر این اساس امروزه می‌توان مشاهده کرد که نوار غزه از همه جهات محاصره شده اما مردم این منطقه 360 کیلومتری مقاومت می کنند و در نبرد الهی قرار دارند.



ابوشریف تصریح کرد: شاید از نظر ظاهری فلسطینیان مردمی مستضعف باشند و شاهد کمبودهایی در زمینه‌های مختلف در مناطق اشغالی هستیم اما عبودیت و مقاومت جزئی از منش مردم غزه و دیگر فلسطینان است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی درصدد ضربه زدن به بستر اجتماعی یاد شده است.



نماینده جهاد اسلامی در ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پایگاه پروژه اسلامی تبدیل شد و در این راستا کمک‌هایی به مردم فلسطین صورت گرفت لذا ایران اسلامی شریک پیروزی های مردم این منطقه است. 



وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران پای آرمان‌های فلسطین ایستاده‌اند و امروزه مردم مقاومت اعم از حزب الله لبنان، انصارالله یمن، گردان های اسلامی عراق و سوریه نیز در کنار مردم فلسطین هستند و مقاومت به معنای واقعی در حال انجام است. بدون شک شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده و این نابودی به صورت کامل خواهد بود زیرا ما به قدس نزدیک هستیم.



سلطانی فر: رژیم صهیونیستی درصدد تجزیه کشورهای منطقه است



در ادامه محمدحسین سلطانی فر، معاون دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی درصدد تجزیه کشورهای منطقه است، گفت: این مهم در حالی است که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شکل‌گیری حزب‌الله و بیداری اسلامی در سال‌های مختلف سبب جلوگیری از تحقق دسیسه‌های رژیم صهیونیستی شد.



وی تصریح کرد: طبق نقشه آمریکایی – صهیونیستی، این جنایتکاران درصدد از بین بردن دیپلماسی میدان هستند تا بتوانند به اهدافشان در منطقه دست یابند.



سلطانی‌فر افزود: میدان ابزار قدرت است و اگر میدان نباشد نمی‌توان در منطقه سیاست‌گذاری کرد، به عبارتی میدان راه باز کردن دیپلماسی است و عرصه دیپلماسی باید از این میدان برای تحقق اهدافش استفاده کند.



تقی زاده: رفع حصر غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه امری ضروری است



همچنین علی تقی زاده، مسئول گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان در پایان این نشست تخصصی گفت: بیت‌المقدس بارها در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته و سرزمینی مقدس است.



وی تصریح کرد: بدون شک برای جلوگیری از اجرای دسیسه‌های رژیم صهیونیستی باید سیاست ناامن‌سازی و ایجاد رعب اجرایی شود زیرا در ادبیات قرآنی نیز یهودیان نماد حفظ جان و علاقمند به دنیا تلقی شده‌اند؛ بر این اساس پس از کشته شدن 3 سرباز رژیم صهیونیستی در حملات اخیر، شاهد عقب‌نشینی این رژیم از برخی مواضع خود هستیم.



مسئول گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان رفع حصر غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: امروزه باید خودمان را در کنار مقاومت و مردم فلسطین تصور کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 319099
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار