خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 12:08
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
جراره در نطق میان دستور؛

مسیر خدمت و ذلت در این کشور واضح واضح است/ سهم هرمزگان از توسعه، رفاه و پیشرفت منصفانه نیست/ امنیت و اقتدار ایران، گره خورده به خلیج فارس است

نماینده مردم بندرعباس و قشم و ابوموسی و حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مسیر خدمت و ذلت در این کشور واضح واضح است، گفت: سهم هرمزگان از توسعه، رفاه و پیشرفت با توجه به نقشی که در کشور دارد منصفانه نیست، امنیت و اقتدار ایران، گره خورده به خلیج فارسی است که در هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه جراره در جلسه علنی امروز( چهارشنبه 30 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سلام بر همه برگزیدگان خداوند در طول تاریخ بشریت از آدم علیه السلام تا پیامبر عظیم الشأن اسلام و خاندان پاک و مطهرش،درود بر شهدا و صالحین که زنده‌اند و ناظر و مراقب، سلام بر امامین انقلاب، که چون نوح، این کشتی را هدایت می‌کنند، سلام بر ابراهیم، سلام بر شهید خدمت، سلام بر رئیسی، که رئیس نبود و خادم ملت و هم اکنون در جوار امام رئوف خفته و سعادت ابدی یافته است.

نماینده مردم بندرعباس و قشم و ابوموسی و حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی  افزود: من دختی از دیار مردم خونگرم و باصفا اما مظلوم هرمزگانم، حافظان تاریخی خلیج فارس و دریای عمان که بدون قرار گرفتن در هیچ کدام از لیست‌های مرسوم سیاسی، مردم بر وی منت نهادند و به امید رفع مشکلاتشان راهی مجلس شورای اسلامی، که در راس همه امور است فرستادند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین نطق من در شرایط بسیار حساسی از کشور نصیبم شده است، که ناگزیرم علاوه بر پیگیری و بیان مشکلات مردم هرمزگان که وظیفه اصلی من است، به مسائل مهم ملی که تاثیر زیادی بر حل مشکلات مردم در آینده دارد بپردازم؛ شهید رئیسی عزیز، مرز رئیس جمهور بودن را فرسنگ‌ها تغییر داده است و پس از او کار برای هیچ فردی آسان نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: عملیات وعده صادق باعث شد که کسی دیگر جرات نکند بگوید، همه گزینه‌ها روی میز است و دو گانه‌های کاذبی همچون جنگ و صلح نمی‌تواند مردم ما را در انتخابات فریب دهد و به سمت کدخدا ببرد. شهید سلیمانی‌های زنده همچون سردار حاجی‌زاده در هوافضا و سردار تنگسیری در دریا و دیگر عزیزان سپاه و ارتش آنگونه سایه جنگ را از سر این ملت برده‌اند، که سال‌های متمادی دولتمردان بتوانند با خیال راحت به خدمت رسانی بدون هیچگونه ترسی که برخی، در این کشور القا می‌کردند بپردازند.

 جراره در ادمه تصریح کرد: رئیس جمهور بعدی ایران هم عاقبت بنی صدر را ببیند و هم عاقبت شهیدان رجایی و رئیسی، مسیر خدمت و ذلت در این کشور واضح است، سخنی دلسوزانه با کاندیداهایی که خود را به اصطلاح انقلابی می‌داند، میدان کاملا واضح است، امام راحل بر خلاف تصور رایج می‌فرمودند «حرف مرد دوتاست» اینکه فردی بگوید من تحت هر شرایطی و با هر نتیجه محتملی تا آخر خواهم ماند، انسان را به یاد جمله امام می‌اندازد، اما هر کس رئیس جمهور منتخب مردم شد بداند که این مردم با همه مشکلات و سختی‌ها پای این نظام ایستاده‌اند اما وضعیت معیشتی بدی دارند و هر روز نیز سفره‌هایشان کوچک‌تر می‌شود، باید گشایش فوری حاصل شود و ما این امر را پیگیری خواهیم نمود، وضعیت بورس بسیار نگران کننده شده و سرمایه‌ها و اعتماد مردم از بین رفته است.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به بانوان و نقش آنها در مدیریت کشور باید از حالت شعار گونه به عمل تبدیل شود و مطمئن هستم در بسیاری از امور دوشادوش مردان و حتی بهتر از آنها مدیریت خواهند کرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: اما در خصوص هرمزگان و حوزه انتخابیه خودم ابتدا حرف آخر را بزنم که سهم هرمزگان از توسعه، رفاه و پیشرفت با توجه به نقشی که در کشور دارد منصفانه نیست، امنیت و اقتدار ایران، گره خورده به خلیج فارسی است که در هرمزگان است، عمده سبد سوختی ایران مثل بنزین و گازوئیل، در پالایشگاه‌هایی تولید می‌شود که در هرمزگان است.

وی در ادامه تاکید کرد: بزرگترین بنادر و راه‌های صادرات و واردات ایران در هرمزگان است، فولاد ایران وابسته به شرکت‌های بزرگ تولیدی موجود در هرمزگان است، رفع مشکلات خشکسالی و پروژه‌های آب شیرین کن‌ ملی، در حوزه‌های مختلف شرب و کشاورزی وابسته به هرمزگان است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار داشت: در یک کلام هرمزگان مساوی با ایران است، اما هنوز مردم بسیاری از مناطق هرمزگان، برای مصارف پخت و پز باید کپسول به دوش باشند و تازه آن هم بدرستی توزیع نشده و گاها مشکلاتی ایجاد می‌شود. قاچاق سوخت و برخورد با آن یک مشکل ملی است که دودش به چشم مردم هرمزگان رفته است، بیشترین محدودیت ها و سخت‌گیر‌ها برای پمپ بنزین های موجود در هرمزگان و مناطق مرزی در نظر گرفته شده و عموم مردم را درگیر نموده است که باید صف‌های طولانی و یا نبود کارت سوخت آزاد را تحمل کنند.

نماینده مردم هرمزگان در ادامه یادآور شد: چرا باید مثلا در تهران و با کارت سوخت جایگاه 40 لیتر بنزین به مردم سوخت بدهید و در هرمزگان 30 لیتر؟ از طرفی کاهش سهمیه سوخت تولیدکنندگان عرصه کشاورزی و کشاورزان زحمت کش درسال جهش تولید چه معنی دارد جز بی تدبیری، چه کسی پاسخگوی این قشر اثرگذار است .می‌خواهید مشکل موضعی را حل کنید، نباید مشکل عمومی ایجاد کنیدخشکسالی چندین ساله و کمبود منابع آب شرب، زندگی مردم را سخت نموده و کشاورزی را به سمت نابودی برده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مشکل عمده آب شرب جزیره قشم، برخی مناطق شهرستان‌های بندرعباس، بندر خمیر و حاجی آباد با وجود پروژه‌های بزرگ آب شیرین‌ کن ملی بسیار شرم آور است، جالب است که در برخی موارد مثل جزیره قشم و روستاهایی که در مسیر لوله‌های انتقال آب، آب شیرین کن‌ها قرار دارند، مشکل نبود آب نیست و باید مشکل بین دستگاهی، خرید تضمینی و قیمت آب حل بشود و همه آنها درون خود دولت است.

جراره در پایان خاطر نشان کرد: سهم غیرمنصفانه بومیان هرمزگان در اشتغال صنایع بزرگ موجود در غرب بندرعباس و در دیگر نقاط استان یک زخم کهنه است.بی تدبیری در آزمون استخدامی پالایشگاه نفت بندرعباس مردم را بسیار آزرده کرده است، با همه تلاش و زحماتی که کادر درمان در هرمزگان می‌کشند، اما کمبود نیروی متخصص، فضا و امکانات به اعتماد مردم ضربه اساسی زده و مردم برای درمان‌های ساده هم مسافر یزد و شیراز می‌شوند. برای برگشت این اعتماد دولت باید تلاش وافری کند، سخن بسیار است که انشالله و با روی کار آمدن دولت جدید بیان خواهم نمود.والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته./

پایان پیام

  • کد خبر : 379795
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار