خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 10:44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کنعانی:

عدم تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین دور از عدالت است/ کمیسیون آموزش به تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین ورود می‌کند

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه عدم تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین دور از عدالت است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید هماهنگی‌ها و رایزنی با سازمان اداری و استخدامی کشور داشته باشد تا مشکل این گروه از معلمان حل شود، طبق قانون وضعیت نیروهای مهرآفرین مشخص است و باید تبدیل وضعیت شوند همچنین قانون رتبه‌بندی شامل حال تمام آنها خواهد شد.

کنعانی

وحید کنعانی کلور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین شرایط تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین، گفت: معلمان مهرآفرین سال‌های طولانی تلاش کرده و دانش آموزان متعددی را برای نظام آموزشی کشور تربیت نموده‌اند، سزاوار نیست امروز ۷۰ هزار نیروی فرهنگی در قالب معلمان مهرآفرین «پیمانی» در بدنه آموزش و پرورش باقی بمانند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای معلمان مهرآفرین باید تعیین تکلیف شوند، افزود: طی چند سال اخیر تعداد اندکی از معلمان مهرآفرین موفق به دریافت کد استخدام رسمی از آموزش و پرورش کشور شدند اما با تمام این تفاسیر بخش بسیاری از آنها هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین دور از عدالت است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید هماهنگی‌ها و رایزنی با سازمان اداری و استخدامی کشور داشته باشد تا مشکل این گروه از معلمان حل شود، طبق قانون وضعیت نیروهای مهرآفرین مشخص است و باید تبدیل وضعیت شوند همچنین قانون رتبه‌بندی شامل حال تمام آنها خواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون برای تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین قابل قبول نیست، تصریح کرد: پذیرش معلمان مهرآفرین در بدنه آموزش و پرورش با گذراندن آزمون قابل پذیرش و به صلاح نیست؛ این گروه از معلمان هیچگونه تفاوتی با سایر معلمان ندارند و باید به هر طریق ممکن به آنها کمک کرد تا قانون رتبه بندی را برای آنها به مرحله اجرایی شدن نرسیده است..

کنعانی با بیان اینکه مجلس موظف است وضعیت معلمان مهرآفرین را پیگیری کند، گفت: بلاتکلیف ماندن این گروه از معلمان اصلاً قابل قبول نیست بی‌تردید نمایندگان مجلس این موضوع را از طریق قانون پیگیری خواهند کرد تا شاهد اجحاف بیش از اندازه در حق این گروه از معلمان نباشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش باید حداکثر توان خود را برای تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین داشته باشد، ادامه داد: بلاتکلیفی این گروه از معلمان پذیرفتنی نیست بی‌تردید نمایندگان مجلس نیز بر این عقیده هستند که این گروه از معلمان باید مورد حمایت‌های ویژه‌ای قرار بگیرند، حتی مجلس در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مصوباتی در خصوص پذیرش معلمان مهرآفرین ارائه کرده است. وزارتخانه مربوطه باید بیشترین تعامل را با سازمان امور استخدامی کشور در جهت پذیرش آنان داشته باشد.

 کنعانی با اشاره به وضعیت ناخوشایند اقتصادی که در کشور حاکم است، اظهار داشت: در شرایط نابسامان اقتصادی عدم تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین به نوعی فشار روحی و روانی بر آنها و خانواده‌های آنهاست به اعتقاد بنده برای پذیرش این گروه از معلمان باید از حداکثر توان بهره گرفت. 

 وی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون برای تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین به واسطه آزمون اجحاف بزرگی در حق این گروه از زحمتکشان عرصه علم آموزی است؛ اگر قرار باشد با  شرط و شروط معلمان مهرآفرین مشمول آزمون و رتبه‌بندی شوند واقعاً بی انصافی است.

 نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه از این گروه از معلمان باید قانونی حمایت شود، تصریح کرد: تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین نیازمند تعامل متقابل بین وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور است؛ در حال حاضر قانون وضعیت این گروه از معلمان را مشخص کرده و حتی اعتبارات بودجه‌ای برای اجرایی شدن این مهم را تعیین کرده است.

 کنعانی با تاکید بر اینکه تغییر وضعیت معلمان مهرآفرین در روزهای آتی در کمیسیون آموزش پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمبود معلم مسئله اصلی آموزش و پرورش کشور است تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین بی‌تردید یکی از اقدامات مهم کمیسیون در روزهای آینده خواهد بود؛ قطعاً رئیس کمیسیون نیز نسبت به بهبود وضعیت آنان واکنش حمایتی خواهد داشت./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 380646
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار