خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/28 - 16:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
دکتر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده دشتستان:

صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده دشتستان گفت: تمامی 19 عزیزی که دولت محترم به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهت بررسی معرفی کردند، صلاحیتشان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رحمت‌الله نوروزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند (9) اصل (3) گفت: در بحث رفع تبعیض برنامه‌ای که وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان ارائه کردند اصلاح ساختار و فرآیند ارائه خدمات بهداشتی جهت سهولت دسترسی مردم و خدمت پایه سطح‌بندی شده سلامت بود که متأسفانه سرطان در کشور به خصوص استان گلستان فراگیر است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس ادامه داد: در کمیسیون در زمان شنیدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت از کلی بودن برنامه‌ها صحبت شد بنابراین با توجه به هزینه‌هایی که بحث درمان سرطان در کشور دارد چه راهکاری در این خصوص خواهند داشت.

وی با اشاره به بحث دارو و تجهیز پزشکی بیان کرد: باید مشخص شود که وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای را در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی دارند چرا که مردم چشم انتظارند.

همچنین ابراهیم رضایی نیز در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (11) ماده (22) گفت: چرا هیأت رئیسه اجازه داد صلاحیت فردی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد که اساس مجلس و مردمسالاری دینی را قبول نداشته و همچنین اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ندارد. همچنین اعتقاد دارد که 290 نماینده‌ای که در مجلس دوازدهم هستند با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس ادامه داد: بحث ما اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و این دوگانگی‌ها نیست، بحث ما رأی و اراده مردم است که عده‌ای نظام جمهوری اسلامی را در سال 88 به لبه پرتگاه بردند و جلوی رأی مردم صف‌آرایی کردند بنابراین چرا هیأت رئیسه اجازه داد صلاحیت چنین افرادی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده دشتستان گفت: تمامی 19 عزیزی که دولت محترم به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهت بررسی معرفی کردند صلاحیتشان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مورد را بنده به عنوان رئیس مجلس عرض می‌کنم، اینکه گفتند،گفتید و خواهند گفت را کاری ندارم، رئیس جمهور استعلام کردند و پاسخ استعلام‌ها را گرفته‌اند، مخصوصا برخی مواردی که بوده مجددا بنده نیز پیگیری کردم. این نکته را بدانید که تشخیص با مجلس است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382472
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی