خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/07/04 - 14:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
جلالی در جریان بازدید از مناطق حاشیه‌نشین جنوب سیستان و چابهار:

نگاه کردن و اشک ریختن برای حاشینه‌نشینان دردی از آلام این عزیزان کم نمی‌کند

رییس مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه وضعیت اسفبار حاشینه‌نشینان نمره مردودی کارنامه ما مسئولان است، گفت: نگاه کردن و اشک ریختن برای حاشینه‌نشینان دردی از آلام این عزیزان کم نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که به منظور بازدید از زیرساخت‌های توسعه‌ای منطقه چابهار و طرح‌های توسعه‌ای منطقه مکران، به چابهار سفر کرده بود از مناطق حاشیه‌نشین این منطقه بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل ساکنان آن قرار گرفت.

کاظم جلالی که به همراهی احمد موهبتی فرماندار شهرستان چابهار و مسئولان منطقه آزاد چابهار از این منطقه بازدید کرد پس از استماع مشکلات حاشیه‌نشینان، ضمن ابراز تاسف این وضعیت را هشداری برای مسئولان کشور دانست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه حاشیه نشینی می‌تواند زمینه مستعد ایجاد بزه در جامعه باشد، تاکید کرد: باید برای جابجایی، اعطای زمین، پرداخت هزینه اسکان و اشتغال این مردم برنامه‌های ویژه‌ای اندیشیده شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی نگران کننده در آینده جلوگیری شود.

وی افزود: حاشیه نشینی جزء آسیب‌های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب بر رفع آن تاکید نموده‌اند از همین‌رو باید با هماهنگی میان دولت و مجلس راهکارهای تقنینی و اجرایی برای برطرف کردن این معضل اندیشیده شود.

جلالی خاطرنشان کرد: نگاه کردن و اشک ریختن برای حاشینه‌نشینان دردی از آلام این عزیزان کم نمی‌کند و باید به صورت کارآمد و برنامه‌ریزی شده برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: ساکنان مناطق حاشیه‌نشین چابهار نه خارجی هستند و نه مهاجر بلکه مردمان بومی این منطقه و دیگر مناطق استان سیستان و بلوچستان هستند که اکثریت آنها به دلیل بحران بی‌آبی به حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند از همین رو باید تمهیدات صحیحی در این حوزه اندیشیده شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، حاشینه‌نشینی و معضلات متعاقب آن را درد بزرگ اجتماعی کشور دانست و توضیح داد: بی‌سوادی، فقر و شیوع بیماری‌های مختلف تنها بخشی از معضلات حاشیه‌نشینان کشور به ویژه حاشیه‌نشینان چابهار است که اگر برنامه‌ای برای رفع آن لحاظ نشود کانون آسیب‌های جدی‌تری خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش و اصلاح معضلات حاشیه‌نشینی چابهار اقدام مثبتی‌ است که می‌تواند به کاهش قاچاق مواد مخدر و کالا در استان سیستان و بلوچستان و کل کشور کمک نماید.

جلالی تاکید کرد: اکنون که براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب موضوع توسعه و تقویت سواحل مکران مطرح شده است باید فکری برای اشتغال و رفع مشکل حاشیه‌نشینی چابهار نیز اندیشیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این دیدار ضمن دلجویی از مردم مناطق حاشیه‌نشین چابهار، وضعیت اسفبار حاشینه‌نشینان را نمره مردودی کارنامه ما مسئولان است.

کاظم جلالی در انتهای این بازدید ضمن تماس‌های تلفنی و گفتگو با مسئولان استانی خواستار مساعدت ویژه به منظور جابجایی و اسکان کامل این عزیزان و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات آنها شد.

احمد موهبتی نیز در جریان این بازدید بخش وسیعی از شهرستان چابهار با معضل حاشیه‌نشینی روبرو است، گفت: معظل حاشیه‌نشینی در چابهار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: مشکل حاشیه نشینی و اسکان آنها در تهیه زیر ساخت آب و برق و ارائه خدمات را در شهرستان چابهار با مشکل روبرو ساخته است.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار تاکید کرد: برای رفع مشکل حاشیه‌نشینان چابهار باید دستگاه‌‎های اجرایی با تلاش ویژه‌ای به صورت هماهنگ و با تعامل با یکدیگر همکاری کنند تا نتیجه کار به کاهش معضل حاشیه‌نشینی منتهی شود.



 


  • کد خبر : 176880
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار