خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/06 - 17:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
مرکز پژوهش‌های مجلس مورد ارزیابی قرار داد؛

نظام سلامت در حال تغییر آمریکا

مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به بررسی نظام سلامت در حال تغییر آمریکا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با عنوان نظام سلامت در حال تغییر ایالات متحده آمریکا،‌ تغییرات نظام سلامت در این کشور را مورد ارزیابی قرار داده است.



این گزارش با اشاره به نظام خدمات سلامت در آمریکا آن را مثالی ویژه و منحصر به فرد می‌داند که اقتصاد، بودجه‌های فدرال و تقریباً کلیه هزینه‌های تندرستی خانوارها را تحت تأثیر قرار داده است و همچنین با توجه به این موضوع که آمریکا نظام ارائه مراقبت سلامت منحصر به فردی دارد یادآور می‌شود که برخلاف سایر کشورهای توسعه‌یافته که سلامت به‌عنوان یک «حق» پذیرفته شده و تقریباً تمامی شهروندان مستحق دریافت حداقل خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه هستند، در ایالات متحده تعداد قابل توجهی از مردم بدون بیمه سلامت به‌سر می‌برند. به‌علاوه ایالات متحده شاهد نابرابری‌های قابل ملاحظه‌ای در وضعیت سلامت در گروه‌های نژادی ـ قومی و اقتصادی ـ اجتماعی در بین بیمه‌شدگان و بیمه‌نشدگان بوده است.



این گزارش همچنین می‌افزاید یکی از بزرگترین نقدهایی که همواره به این نظام وارد آمده است، نظام پرهزینه‌‌ای است که نابرابری در دسترسی و پیامدهای در حد متوسط را ایجاد می‌نماید. در حال حاضر ایالات متحده آمریکا بالاترین هزینه سلامت از تولید ناخالص داخلی را در کشورهای جهان به‌خود اختصاص داده است و رشد این هزینه نسبت به سایر کشورها نیز معنا‌‌دارتر بوده است. این موضوع زمانی به یکی از مهمترین چالش‌‌های این کشور بدل شده است که در مقایسه با سایر کشورهایی که هزینه کمتری برای سلامت خود اختصاص می‌‌دهند، الزاماً خروجی باارزش‌‌تر و چشمگیرتری نیز نداشته است. بنابراین با وجود هزینه هنگفتی که دولت آمریکا در حوزه سلامت به شهروندان خود اختصاص می‌‌دهد، خروجی مطلوبی در مقایسه با سایر کشورها دریافت نمی‌‌کند.



 



 

  • کد خبر : 216667
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار