خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/11/27 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
با حضور جلالی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد؛

نشست بررسی فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی

نشست بررسی فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مرکز پژوهشهای مجلس با حضور رییس این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست بررسی فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی صبح امروز (چهارشنبه 27 بهمن ماه) با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با این موضوع در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شایان ذکر است در این نشست با اشاره به قرارگرفتن جمهوری اسلامی در فضای پسابرجام و علاقمندی کشورهای جهان برای حضور وسرمایه‌گذاری در ایران، درخصوص احصا و توجه به قوانین حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و بررسی خلاء‌ها و نیازها و یا تزاید و تداخل قوانین در این حوزه بحث و بررسی شد.

گفتنی است در این نشست راهکارهای تشویقی جذب و هدایت سرمایه‌گذاری‌های خارجی به سمت اقتصاد تولید محور و اشتغال‌زا مورد ارزیابی قرار گرفت.

شایان ذکر است در این نشست همچنین بر لزوم انتقال دانش فنی و صنعتی در کنار جذب سرمایه‌گذاران خارجی به منظور جلوگیری از تبدیل شدن کشور به مصرف کننده وارداتی تاکید شد.

گفتنی است در این نشست محمد خزاعی رییس کل و دالوند معاون دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، صفری معاون اجرایی و حمیدرضا امیری‌نیا رییس کمیته اقتصاد دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، طاهری نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.



 

  • کد خبر : 189825
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار