خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/04/28 - 17:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
با حضور خانواده معظم شهید؛

مراسم چهلمین روز شهادت شهید آقاجانی در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهید آقاجانی با حضور خانواده این شهید معظم در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مراسم چهلمین روز شهادت شهید والامقام احسان آقاجانی معمار پژوهشگر ارزشمند و پرتلاش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 28 تیرماه) با حضور خانواده معظم و معزز شهید آقاجانی معمار و مسئولان و جمعی از کارکنان و پژوهش‌گران مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم پس از قرائت قرآن و مداحی، لوح یادبودی از سوی کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به خانوده شهید آقاجانی اهدا شد.



متن این لوح تقدیر به شرح زیر است؛



خانواده معظم و معزز شهید والامقام دکتر احسان آقاجانی معمار



شهادت معراج عاشقانه از جان گذشتگانی است که شمیم عشق لایزال الهی آنان را به عالم ملکوت هستی کشاند و چه جاودانه یادوخاطره‌شان به ماندگار خواهد ماند و روح روحانی‌شان چه عارفانه «عند ربهم یرزقون» خواهد گشت.



دیوان تاریخ انقلاب اسلامی مملو از صفحات زرینی است که به خطوط و نقوش سرخ شهدا مزین گشته‌اند؛ شهدایی که در روزهای انقلاب اسلامی،‌ دوران دفاع مقدس، دفاع از کیان جمهوری اسلامی و در برابر توطئه‌ها و ترورهای کینه توزانه و جنایتکارانه دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام، با تاسی از حماسه‌ساز دشت کربلا، استوارانه بر پای بیعت با رهبر و مقتدای خویش ایستادند و «شمع محفل بشریت گشتند».



تعبیر و تفسیر خط سرخ شهدا در مسیر شهادت که امتداد خط خونین دشت کربلاست، فراتر از کلام و بیان انسانی است و توصیف آن،‌ آنچنان که باید در قالب گفتار نوشتار نخواهد گنجید. بی‌تردید آنان که در این مسیر رو به سعادت راه یافتند رها یافتگانی هستند که مستانه در مسیر عشق الهی گام برداشتند.



امروز ایران اسلامی بر خود می‌بالد چراکه فرزندانی دارد که با فراگرفتن درس‌های عشق و ایثار در دامان اهل بیت(ع) و در مکتب سیدالشهدا(ع) به شوق وصال و لقای معبودشان عاشقانه پرگشودند تا آسمان سرزمینشان تا ابد آبی و افق آن روشن باقی بماند.



شهید دکتر احسان آقاجانی معمار پژوهشگر فرهیخته و ارزشمند و پرتلاش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، که سال‌ها در امر پژوهش و کار کارشناسی به منظور قانونگذاری کارآمدتر فعال بودند نمونه بارزی از جوانان مخلص و متعهد تربیت یافته در دامان اهل بیت (ع) بودند که همگان بر توانمندی‌های علمی و مذهبی این شهید والامقام اعتراف داشته‌اند و از اندوه فراقش غمی جان‌کاه بر سینه دارند.



شهادت احسان عزیز، فقدان پژوهشگر متعهد و مخلصی بود که یادونامش تا ابد بر دیوان ایران اسلامی و عرصه قانونگذاری به یادگار و ماندگار خواهد ماند.



اینجانب عروج عارفانه شهید والامقام دکتر احسان آقاجانی معمار را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و رجاء واثق دارم خون این شهید گرانقدر تا بی‌نهایت بلندای این سرزمین درخشان و ماندگار باقی خواهد ماند.



 



 



 

  • کد خبر : 205129
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار