خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/17 - 10:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
سیزدهمین نشست دبیرخانه برنامه هفتم توسعه برگزار شد:

توجه به جهش تولید، توانمندسازی نهاد دولت و ارتقای اعتماد و امید اجتماعی

سیزدهمین نشست دبیرخانه برنامه هفتم توسعه با موضوع «تحلیل راهبردی وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور درآستانه برنامه هفتم توسعه منضم به سیاست های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه کشور» در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیزدهمین نشست دبیرخانه برنامه هفتم توسعه با موضوع «تحلیل راهبردی وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور درآستانه برنامه هفتم توسعه منضم به سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه کشور» در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تاریخ 16 خرداد 1401 در سالن امام خمینی (ره) برگزار شد.



در ابتدای این جلسه که با ریاست دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، گزارشی از وضعیت و آخرین اخبار مربوط به روند تهیه و تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم و نحوه مشارکت مرکز پژوهش‌ها در این حوزه ارائه شد.



جلسه در ادامه با ارائه دفتر مطالعات اقتصادی ادامه یافت. طی این ارائه گزاره‌های تحلیلی از وضعیت موجود کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، زیربنایی و محیط زیستی بیان شد؛ سپس با بیان فرصت‌ها و چالش‌های موجود کشور، اولویت‌های اصلی مرکز پژوهش های مجلس برای تدوین برنامه هفتم توسعه ذیل ۳ محور «جهش تولید با تکیه بر نقش آفرینی راهبردی در زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای»، «توانمندسازی نهاد دولت» و «ارتقای اعتماد و امید اجتماعی» بیان شد. پس از پایان ارائه، حاضران نظرات خود را نسبت به ارائه مذکور بیان کردند و مقرر شد دفاتر مختلف مرکز، پیشنهادات تکمیلی خود را در خصوص اهداف میانی ذیل اولویت های مورد اشاره و همچنین احکام پیشنهادی را به دبیرخانه ارسال کنند./



پایان پیام



 



 



 



 

  • کد خبر : 343359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار