خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/18 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
مرکز پژوهش های مجلس بررسی کرد؛

بررسی مسائل کلیدی و مشکلات مالی صنعت برق و اصلاحات مورد نیاز

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی مسائل کلیدی و مشکلات مالی صنعت برق و اصلاحات مورد نیاز پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با عنوان «بررسی مسائل کلیدی و مشکلات مالی صنعت برق و اصلاحات مورد نیاز» آورده است؛ صنعت برق ایران به‌عنوان یک صنعت زیرساختی با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده که برخی از آنها صورتی مزمن به خود گرفته است.



گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌افزاید؛ اصلاحات ساختاری مکرر و خصوصی‌سازی ناکارآمد، اتلاف بالا و بهره‌وری پایین در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، تداوم کسری بودجه و انباشت بدهی وزارت نیرو و رشد چشمگیر مصرف خانگی برق به‌ویژه در روزهای گرم سال، شماری از مهم‌ترین مسائل صنعت برق در سالیان اخیر بوده است. استمرار مسائل فوق موجب شده، دسترسی به برق به یکی از چالش‌های فضای کسب‌وکار ایران تبدیل شود و جایگاه ایران در رتبه‌بندی محیط کسب‌وکار تغییر یا با کاهش روبه‌رو شود و کمبود برق به‌ویژه در فصل تابستان موجب خاموشی‌های متعدد شود.



گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح می‌کند که یکی از علل نمود و تداوم مسائل یادشده، نابسامانی‌های موجود در اقتصاد صنعت برق کشور است که تبیین آن نیازمند تجزیه ‌و تحلیل جریان مالی این صنعت با توجه به عملکرد بودجه وزارت نیرو است. در‌واقع سند بودجه سنواتی وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه آن با توجه به آنکه نشان‌دهنده برنامه مالی دولت در بخش انرژی است بیانگر آن است که دولت در حوزه برق و انرژی چه سیاست‌ها و رفتاری دارد و چگونه این صنعت را اداره می‌کند./



پایان پیام





 

  • کد خبر : 271203
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار