خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/17 - 11:36
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : فضای مجازی
حسین پور نوشت:

پایانه مرزی ‎تمرچین رتبه اول صادرات استان های غرب کشور

نماینده سردشت و پیرانشهر درمجلس در توئیتی تقویت دیپلماسی منطقه ای و افزایش اختیارات استانداران درجهت توسعه روابط با همسایگان در دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت، بر تقویت دیپلماسی منطقه ای، تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استانداران برای توسعه روابط با همسایگان تاکید داشت.درهمین راستا با تلاش های خستگی ناپذیر ‎استاندار آذربایجان غربی و سفرها و نشست های دوجانبه دیپلماسی موثر و موفق اقتصادی با همسایگان در شمال غرب کشور شکل گرفت.



هم اکنون پایانه مرزی ‎تمرچین رتبه اول صادرات استان های غرب کشور که هم مرز با اقلیم کردستان عراق هستند را به دست آورده و در یک سال گذشته صادرات از این مرز به بیش از یک میلیارد دلار رسیده که این میزان از مجموع صادرات ایران اسلامی به ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ‏بیشتر است.

همچنین از نظر وزنی صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال های قبل افزایش بسیار چشمگیری داشته است.





 

  • کد خبر : 362908
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار