خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/17 - 14:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

نقش علامه ‎مصباح یزدی و شهید سلیمانی به عنوان دو نیروی تاریخ‌ساز هم‌جبهه‌ای

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به حضور خود در مراسم بزرگداشت مالک و عمار انقلاب،اشاره کرد.

‏به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



در مراسم بزرگداشت مالک و عمار انقلاب که در حسینیه شهدای شهرستان ‎بابل برگزار شد، با اشاره به تقابل تاریخی ‎مکتب مقاومت با حضور تحمیلی تجدد غربی طی یک قرن پیش خصوصاً پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش علامه ‎مصباح یزدی و شهید سلیمانی به عنوان دو نیروی تاریخ‌ساز هم‌جبهه‌ای تشریح شد.



‏مکتب مقاومت به روایت ‎اسلام انقلابی،محتاج دلیل است و دلیل از ‎اندیشه برمی‌خیزد. انقلاب اسلامی باید ‎عقلانیت متمایز خویش را عرضه می‌کرد تا از استیلای تاریخ تجدد بیرون آید و در طول سال های پس از انقلاب،کسی که بیش از دیگران کوشید که چنین عقلانیتی را تولید کند، علامه مصباح یزدی بود.



‏شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بر آن بود که خط تاریخی انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزهای ایران امتداد دهد و  سیطره غرب را از جوامع اسلامی بزداید اقدامی که براساس مکتب مقاومت شکل گرفت.



شهید سلیمانی به دلیل پشتوانه فکری در فتنه ۸۸ که شعار «نه غزه و نه لبنان» می‌دادند، ذره‌ای به مسیر خود شک نکرد و تردیدی در او ایجاد نشد. برخلاف کسانی که به دلیل عدم پشتوانه فکری با کوچکترین موج رسانه‌ای از مسیر منحرف می‌شوند و اصول را کنار می‌گذارند یا عقب نشینی می‌کنند.



برخی در حالی به مناسبت شهادت ‎ سیدالشهداء مقاومت در تلویزیون از حاج قاسم صحبت می‌کنند که هم طی ماه‌های گذشته و هم در زمان مسئولیت‌شان ولی امر مسلمین را نه تنها در میانه فتنه همراهی نکردند، بلکه به کاندیدای بازنده انتخابات ۸۸ پیش از اعلام نتایج تبریک گفتند و بذر تردید پاشیدند.



‏افرادی که به جای کمک به حل مشکلات، مسئولیت امروز را به مثابه پلی برای انتخابات می‌کنند و به جای اینکه در جلسات داخلی طرح و ایده مشخصی برای رفع مشکل مطرح کنند، جامعه را دچار تنش می‌کنند، کجا با سردار سلیمانی قابل مقایسه هستند؟



‏علامه مصباح و شهید سلیمانی دارای چند ویژگی مشترک بودند که از برجسته‌ترین آن می‌توان به تابعیت محض از مقام ولایت، عدم تعلق خاطر به جناح‌های سیاسی چپ و راست، در مسیر مجاهدت در راه خدا، چه در میدان رزمی و چه فکری، راهبر و جلودار بودند و هیچ وقت در پشت جبهه خود را پنهان نکردند.



‏اعتقاد به امر تشکیلات، کار جمعی و پرورش نیروی انسانی، اقدامات فرامرزی در میدان مجاهدت و افشای ماهیت واقعی غرب و نئولیبرالیسم آمریکایی همچون خوی تروریستی و عدم اعتقاد به آزادی برخلاف روتوشی که سال‌ها برایش هزینه کرده بود، از دیگر ویژگی‌های مشترک علامه مصباح و شهید سلیمانی است.



‏رحلت و شهادت که در ظاهر پایان زندگی دنیوی این بزرگان است، نه تنها موجب افول چراغ هدایت‌گرشان برای جامعه نشد؛ بلکه فصول جدیدی از حقایق فکری و معرفتی‌شان را برای آحاد اجتماعی روشن کرد؛ امروز مقاومت تبدیل به یک ‎ مکتب فکری ماندگار و پابرجا شده و دیگر حذف‌شدنی و کنار نهادنی نیست./



 



 

  • کد خبر : 354863
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار