خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/23 - 17:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
مالک شریعتی نوشت:

نقاب از چهره بسیاری از صفحات "مخفی‌کار" افتاده است

نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی به گشتن در برخی صفحات فعال در فضای مجازی با انگیزه بررسی علائق ،سوابق محتوایی و لایه‌های ارتباطی،اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:



در روزهایی که در اغتشاشات سپری شد، بجز چند روز اول قطع کامل اینترنت، کمی بیش از گذشته در ‎فجازی وقت گذاشتم.

قبل از این روزها، بجز نوشتن توییت، خواندن برخی کامنت‌ها ذیل توییت و پاسخ به برخی دایرکت‌ها، مراجعه بسیار محدودی به صفحات دیگر داشتم و وقت بیشتری هم می‌خواست.



‏تب بالای ‎مجازی در ماجرای اخیر باعث شد، برای درک بیشتر و کسب تجربه شخصی، صفحات فعال خارج از دایره ارتباطی ام را با انگیزه بررسی علائق و سوابق محتوایی و لایه‌های ارتباطی، دقیق‌تر ببینم و بخوانم.

تجربه مهمی بود:

۱.طی سالها، هویت‌های حقیقی یا مجازی باهم ‎ زندگی کرده و خو گرفته اند.



 ۲.اکثر اکانت‌های شخصی را در سن پایین، مجرد، تنها، تشنه محبت، علاقه مند ارتباط و یادگیری، خودافشاگر، عجول، بی‌پروا در کلام و نگران از ‎سرنوشت دیدم.

۳.برخی صفحات موضوعی در حوزه گردشگری، سلامت، مد، محیط‌زیست، سکس، مهاجرت، حوادث و... فعال بودند که ناگهان رها کرده مبلغ ‎اغتشاش شدند.



۴.یکی از صفحاتی که خودم هم دنبال کردم ‎@Iranland7 بود که از مدتها قبل، عکس‌های زیبا از طبیعت ایران و البته در بسیاری مواقع،  با یک خانم بی‌حجاب و کاملا غیرمرتبط با آن موقعیت منتشر، توییت‌ افراد مشکوک را بازتوییت می‌کرد که در اغتشاشات هم معلوم شد که چه برنامه ای از قبل داشته است.



۵.استفاده از الفاظ رکیک حتی در ابراز دوستی، شوخی جنسی (صریح/کنایه) در برخی کاربران دختر وپسر، ترویج رابطه خارج از چارچوب، استفاده از پارتنر بجای نامزد و همسر زیاد به چشم آمد. معرفی صفحات تلگرامی توزیع فیلم‌ و سریال خارجی، ظاهر هنری و باطن قبیح داشت که عبادت ۴۰شب بر باد می دهد ؛)



۶.میزان تولید محتوا نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته و سرعت بازنشر اطلاعات،نجومی شده است. نقاب از چهره بسیاری صفحات "مخفی‌کار" افتاد و تولید صفحات تقلبی و رباتی بطور نمایی افزایش یافته است. برخلاف نمایش و شعارهای داده شده، در تقابل دو جبهه حق و باطل، کسی نتوانست ‎وسط بایستد.



 

  • کد خبر : 352065
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار