خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 16:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
پیرهادی نوشت:

میزان زنان ازدواج نکرده نسبت به مردان ازدواج نکرده حدود ۳ برابر بیشتر است/ زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در توئیتی عدم حمایت‌ دولت از زنان شاغل در بخش‌های غیررسمی و صنعتی را یکی از معضلات آن ها دانست.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی نوشت:



زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی هشدار جدی در حوزه جمعیتی و خانواده ‌است و اگر چاره‌اندیشی صورت نگیرد،در مباحث اجتماعی با چالش‌های جدی‌ مواجه خواهیم‌شد.با توجه به اینکه جمعیت زنان مجرد ۳ برابر مردان است ،۸۰٪ شاغلان بدون بیمه صنعت و خدمات زنان‌ و ۶۰٪ درصد اشتغال زنان غیررسمی است.



عدم برخورداری طیفی از زنان از حمایت‌های دولتی لازم سبب سوق دادن آن‌ها به سمت شغل‌های کاذبی چون زباله گردی‌ و دستفروشی می‌شود.فرابخشی بودن حوزه‌ زنان و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این حوزه در نسبت با دیگر حوزه‌ها الزام پرداختن به آنرا در برنامه‌های توسعه تشدید می‌کند.



طبق آمار سال ۹۹ حدود ۴میلیون و۵۰۰هزار نفر،زن سرپرست خانوار  وجود دارد که یارانه دریافت می کنند،البته خانوارهای بدسرپرست و یا دختران مجرد قطعی که یارانه آنها به حساب پدر و یا مرد خانواده واریز می‌شود در این آمار محاسبه نشده اند اما در واقعیت آنها سرپرستی خانواده را برعهده دارند؛



طبق گزارش سال ۹۹مرکز آمار ایران حدود یک میلیون زن هرگز ازدواج نکرده ۳۰ تا ۳۹ ساله در کشور هستند که بخشی از آنها  وضعیت تجرد قطعی قرار می گیرند و از طرفی حدود ۲۴۲ هزار زن ۴۵ ساله هم هرگز ازدواج نکرده اند. این آمار در مورد مردان ۵۰ ساله و بیشتر، حدود ۸۲ هزار نفر است.



میزان زنان هرگز ازدواج نکرده نسبت به مردان هرگز ازدواج نکرده ای حدود ۳ برابر بیشتر است.



احساس تنهایی، ترس از تنهایی، احساس محرومیت ناشی از نبود همسر و فرزند،هویت جنسیتی تحقق‌نیافته و فقدان شریک جنسی دائم از مسائل زنان  و مردان دچار تجرد قطعی‌ است.



‏انباشت و گسترش آسیب‌های اجتماعی با علائم و مشخصات هشدار دهنده‌ای چون کاهش سن ورود به آسیب، زنانه‌ شدن آسیب، روئیت‌پذیرشدن آسیب‌ها و پیدایش اشکال نو آسیب اجتماعی در سال‌های اخیر باید به صورت جدی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرند./.



 



 

  • کد خبر : 366834
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم