خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/07 - 09:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

متعهد بودن مردم ایران در پیوندهای معرفتی با امام حسین(ع) هرساله تکرار می‌شود

‏نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی به هجمه ضددینی از سوی دشمنان درباره اقامه عمومی عزاداری ‎امام حسین(ع) در فضای مجازی، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران ،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏برگزاری پرشور هیئات مذهبی و اقامه عمومی عزاداری ‎امام حسین(ع) در حالی که طی ماه‌های اخیر خصوصاً روزهای منتهی به آغاز ‎ ماه محرم، هجمه سنگین ضد دینی از سوی دشمنان در فضای مجازی شکل گرفته بود، حکایت از رابطه عاطفی، معرفتی و سیاسی بین امت و امام در مرکز  زیست جهان دینی است. 



 ‏در واقع جامعه ‎ایران برای چندمین بار خط قرمز غیرقابل چشم پوشی خود درباره ارزش‌ها و اعتقادات مذهبی‌اش را آشکار کرد و نشان داد این مفروض خطایی درباره ‎فهم اجتماعی ایران است که سکولاریزم آنچنان در جامعه ایران قوی شده که با فعال کردن شکاف اسلام-سکولاریزم، می‌توان از ‎اسلام عبور کرد.



‏متعهد بودن مردم ایران در پیوندهای معرفتی با امام حسین(ع) و برانگیخته شدن روحیه احیای ‎شعائر دینی زیر بیرق حسینی، نشان دهنده معنادار بودن قیام ‎عاشورا و راهبردی بودن آن در شئون سیاسی است که هرساله به صورت معناداری تکرار می‌شود و از شواهد مهم اثبات ارتباط میان امام و امت می‌باشد.



 

  • کد خبر : 365754
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم