خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/07 - 13:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
طاهری نوشت:

لزوم تعامل سازنده دولت و مجلس برای ایجاد نگاه منسجم به برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی به تاکید مقام معظم رهبری بر "مسئله محور شدن" قانون برنامه هفتم توسعه،اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



در سطح ارزیابی محتوایی برنامه هفتم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر "مسئله محور شدن" قانون برنامه،ارزیابی محتوای لایحه نشان می دهد برخی حوزه ها شامل احکام ناظر بر حل و فصل بانک های ناسالم، اصلاح ساختار بودجه، اصلاح رابطه مالی شرکت ملی نفت با دولت، مولدسازی دارایی های دولت،ارتقاء نظام مالیاتی و اصلاح صندوق های بازنشستگی، گویای یک نگاه منسجم در شناسایی آسیب و به تبع پیش بینی نحوه برون رفت از آن است و لذا احکام لایحه به صورت مساله محور تدوین شده است.



لیکن در برخی حوزه ها این نگاه منسجم در دولت ایجاد نشده است و برهمین اساس لایحه برنامه هفتم در این حوزه ها نتوانسته است قدم های موثری بردارد. اهم این موضوعات عبارتند از ارتقای توانمندسازی حاکمیت در حل مسائل پیش رو، تعیین نقش اقتصاد ایران در اقتصاد جهانی، استراتژی توسعه صنعتی، پیش بینی پذیرکردن اقتصاد و تقویت رشد و سرمایه گذاری و حل ناترازی انرژی.



‏با توجه به اینکه این موضوعات اصلی ترین مسائل پیش روی کشور هستند،لازم است تا دولت و مجلس درکنار یکدیگر و در یک تعامل سازنده برای ایجاد درک مشترک و نگاه منسجم تلاش نموده و اقدامات لازم را در این راستا دنبال کنند.



 



 

  • کد خبر : 364197
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار