خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/01 - 13:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

شفافیت در تسهیلات کلان بانکی

نماینده مردم تهران درمجلس در توئیتی مطرح کرد؛پس ازگذشت کمتر ازیکسال انتشار اطلاعات، ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان در جهت جلوگیری از بروز فساد و رانت شفاف شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



بعداز تصویب حکم قانونی شفافیت تسهیلات کلان در بودجه سال ۱۴۰۱ و روشن شدن بیش از نیمی از کل ‎تسهیلات بانکی، انتظار می‌رفت ‎دولت در تبصره ۱۶ لایحه ‎بودجه ۱۴۰۲ این مصوبه را تقویت کند.اما متأسفانه این حکم قانونی با تلاش برخی بانک‌ها از تبصره ۱۶ لایحه پیشنهادی دولت حذف شده است. 

‏در حالی که با اجرای این مصوبه مترقی توسط ‎بانک مرکزی تحت نظارت ‎مجلس، پس از گذشت کمتر از یکسال انتشار اطلاعات، ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان معادل نیمی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور در جهت جلوگیری از بروز تخلف،فساد و رانت شفاف شد؛ که تحولی بی‌سابقه در این حوزه محسوب می‌شود.

‏به عنوان پیشنهاددهنده این حکم قانونی در بودجه ۱۴۰۱، الحاق مصوبه انتشار عمومی تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط بانکی را مجدداً در دستور کار قرار خواهم داد.ضمن اینکه تلاش مجلس بر این است که بانک مرکزی مکلف شود تا مصوبات خارج از شمول ‎شورای پول و اعتبار نیز به صورت مستمر منتشر گردد./



 

  • کد خبر : 355750
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار