خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 17:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

راهکارهای کاهش آلودگی هوا نیز پرهزینه و زمان‌بر هستند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به گزارش ‎کمیسیون متبوعش در موضوع ‎ آلودگی هوا اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران ،ری ،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



در نشست علنی ‎مجلس، گزارش ‎کمیسیون اصل نود در موضوع ‎ آلودگی هوا که به دلیل عدم اجرایی شدن تمام و کمال احکام قانون هوای پاک منجر به وضعیت حاد آلودگی هوا در کشور ایران گردیده است، قرائت شد.

‏گزارش‌های نظارتی حاکی از آن است که سازمان حفاظت ‎محیط زیست به عنوان فرماندهی اجرای  قانون هوای پاک و متولی اجرای ۶۰ حکم قانونی در این قانون، کمتر از ۱۰درصد تکالیف خود را محقق کرده و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز به تبع این دستگاه، نسبت به اجرای تکالیف قانونی خود ‎ ترک فعل داشته‌اند.

‏مهمترین پیش نیاز برای اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا ‎تخصیص بودجه و اعتبارات متناسب است. با توجه به اینکه تعداد منابع آلاینده و وسعت درگیری با آلودگی هوا بالا است، معمولاً راهکارهای کاهش آلودگی هوا نیز پرهزینه و زمان‌بر هستند و نیازمند تزریق بودجه مناسب و صرف زمان مطلوب است.

‏برای محاسبه برآورد اعتبار مورد نیاز برای کاهش آلودگی هوا می‌‌توان از پیشنهادهای کنسرسیوم دانشگاه‌‌های برتر کشور که مجری مطالعات «‎ سیاهه انتشار آلاینده‌‌های هوا» بوده‌‌اند، بهره جست. این پیشنهادها به تفکیک راهکارها و شهرهای مختلف توسط سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده‌‌اند.



 



 

  • کد خبر : 364340
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم