خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/05 - 10:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

رئیس‌جمهور برای انجام ‎تحول،از تغییر نیروی انسانی بی‌انگیزه شروع کند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در توئیتی به حضور خود در برنامه تلویزیونی "‎سلام به آینده" با موضوع بررسی عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏در برنامه تلویزیونی"‎سلام به آینده" و در گفتگویی با جناب محمدهادی همایون پیرامون بررسی عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه آن، تأسیس این نهاد براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی از منظر ‎جامعه شناسی معرفت،هم‌افزایی ارزش‌های پدید آورنده و گرفتار شدن در ‎فرمالیسم شورایی تشریح شد.

‏شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اینکه نقش ‎قوه عاقله فرهنگی را ایفا نمی‌کند،تکیه‌گاه تفکر فرهنگی نیز نیست.این شورا سال‌هاست ‎ هدایت فرهنگی را در سندنویسی منحصر کرده و به دلیل عدم شفافیت‌های حداقلی،خود را موظف به توضیح نمی‌بیند و امر فرهنگ را از طریق سندهای آمرانه دنبال می‌کند.

‏شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم کارآمدی دبیرخانه آن، نه تنها بیش از دستگاه‌هایی که با سختی در اطلاع‌رسانی مواجه هستند، بی‌زبان و بی‌توضیح است. بلکه وقایع اخیر کشور نشان داد که این شورا در حوادث ملی و چالش‌های کلان،حتی اگر دارای رویکرد فرهنگی باشد، خاموش و بی‌عمل است. 



‏شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح افراد اصلی خود دچار ‎تعارض منافع نیز شده است. بطور مثال می‌توان به موضوع امتیاز نقل و انتقال به دانشگاه‌های محل خدمت والدین و تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد برای فرزندان اعضای هیأت علمی و عدم نظارت مناسب بر دانشگاه آزاد اشاره کرد.

‏موضوع عدم تحقق ‎عدالت آموزشی نیز از عدم سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی نشأت می‌گیرد. بطوری که شاهد رشد مدارس غیردولتی و افت بخش عمده‌ای از مدارس دولتی در موضوع تربیت هستیم.ضمن اینکه دبیرخانه این شورا در موضوع ‎بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی نیز با ‎فقر ایده مواجه است.

‏با شرایط فعلی،دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نه روزآمد و نه چابک است، نه فعال و نه پرکار است، نه مردمی و نه باز برای نیروهای فرهنگی است. بلکه به یک بخش اداری و تکراری ‎جلسه در جلسه تبدیل شده است.



لذا آقای رئیس‌جمهور برای انجام ‎تحول، از تغییر نیروی انسانی بی‌انگیزه شروع کند. /



 

  • کد خبر : 354233
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار