خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 18:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی

داستان پل عنافچه از زبان «مجتبی یوسفی»

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در توئیتی به ‏عملیات نصب پل شناور ۱۶۴ متری دسترسی "عنافچه" تنها مسیر ارتباطی ۴۰ روستا بر روی رودکارون،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



داستان پل عنافچه :

از روز اول شروع خدمت،پیگیر پروژه ساخت پل دسترسی دهستان عنافچه بودم.

تنها مسیر ارتباطی ۴۰ روستا و قریب ۳۰ هزار نفر، همین یک پل بود که تخریب شد، و مردم برای عبور از کارون بزرگ و خروشان در آن منطقه از قایق استفاده می‌کردند که بسیار خطرناک بود.

‏پروژه احداث پل در سال۹۸،در آستانه انتخابات مجلس و در اقدامی تبلیغاتی و بدون داشتن ردیف ملی و با قرارداد ۴۸ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد.

اما پیمانکار پروژه در سال ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات مالی و تزریق فقط ۴/۸ میلیارد تومان و تنها ۸٪ پیشرفت،درخواست فسخ قرارداد و اقدام به جمع کردن کارگاه کرد.

‏برای پیگیری مطالبه بحق مردم عنافچه و پس از تعطیلی یک ساله پروژه ،دست بکار شدیم و با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه و دستور آقای میرکاظمی و بعد آقای منظور و دستور وزیر راه و شهرسازی و آقای غفاری معاون برنامه ریزی وزارت و با ابلاغ اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان،پروژه آغاز به کار کرد.

‏با وجود سختی کار و بالابودن سطح آب کارون در آن مقطع و پیگیری مکرر ،این پروژه در کمتر از ۱۸ ماه تا به امروز با ۶۰٪ پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و طبق برنامه زمانی پیش می رود.

امیدواریم این پروژه هر چه زودتر افتتاح و کام مردم شریف عنافچه پس از چند سال وقفه شیرین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369994
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار