خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/28 - 13:55
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فضای مجازی

توئیت نمایندگان مردم در خانه ملت درباره موضوع"مهسا امینی"

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توئیتر یادداشت هایی را درباره موضوع "مهسا امینی" منتشر کردند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده "مهسا امینی" در توئیتر یادداشت هایی را درباره موضوع فوت وی منتشر کردند:



حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 



‏از اتفاق منجر به فوت یک بانوی  هموطن متاسفیم از نهادهای مجری قانون در حوزه نظم عمومی انتظار میرود در راستای صیانت از وجهه نظام در مجامع بین المللی و نیز حقوق شهروندی، دقت عمل و ظرافت بیشتری بعمل آورده.تا شاهد تکرار حوادث ناگوار ازاین دست نباشیم. 

‎ 



مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس  و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏ضمن تسلیت به خانواده محترم ‎مهسا امینی

همانطور که رییس محترم مجلس اشاره کردند، موضوع با جدیت و ‎منصفانه در مجلس شورای اسلامی پیگیری و گزارش آن به استحضار مردم عزیز خواهد رسید.

قطعا بازنگری در روش ها می بایست جزو محورهای مهم رسیدگی باشد.



 



سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

‏این خصلت بى آبرویى ‎منافقان است که سعى مى کنند به هر بهانه اى با سوء استقاده از لجام گسیختگى ‎ فضای مجازى، دست به آبروریزى از جمهورى اسلامى بزنند.



 



فریدون عباسی دوانی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏زنان مومنه و پاکدامن ایرانی با حفظ هویت ملی در طول تاریخ در حفظ تمدن ایرانی اسلامی در هجمه اهریمنان ثابت قدم و مادرانه جامعه را حفظ کرده اند. امروز نیز نخواهند گذاشت لشکر شیطان حماسه اربعین حسینی که بستر ساز آزادی فلسطین از شر رژیم صهیونیستی است را خدشه دار سازد.



 



مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو ،آذرشهر  و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توئیتی نوشت:

‏اینکه در جمهوری اسلامی دختری را به خاطر حجاب بگیرند و بعد جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دهند ؛غیرقابل قبول است. جا دارد زمین دهان باز کند و آدمی از شرم در زمین فرو رود. خدا به ما و بچه‌های ما و آینده سرزمین‌مان رحم کند.





سیدمصطفی آقامیرسلیم  عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

‏‎بانوان مبارز و ‎پاکدامن از ارکان پیروزى نظام مقدس ما بوده و هستند. کسانى که امروز می‌خواهند با ابزار ترویج فحشا و لاابالی‌گرى باعث اختلاف‌افکنى و آبروریزى و تضعیف کشور شوند، بزودى مفتضح خواهند شد.



 



 محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏حادثه رخ داده در مقر پلیس امنیت اخلاقی متاثرکننده بود اما اقدام به موقع و هماهنگ دولت، پلیس و رسانه ملی در پیگیری، آگاه‌سازی و بیان واقعیت هم نمونه مناسب جهاد تبیین بود و هم از فتنه برنامه‌ریزی شده دشمن پیشگیری کرد



 



بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار،جغتای، جوین، خوشاب وداورزن و دبیرمجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏مجلس نسبت به حقوق شهروندی و اجرای قانون اساسی حساس است.

پرونده پزشکی خانم امینی با دقت بررسی می شود.

بر اساس فیلم دوربین های مدار بسته ضرب و شتمی در کار نیست ولی کالبد شکافی سوابق بیماری را نشان خواهد داد.



 



زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: 

خبردرگذشت ‎مهسا امینی بسیار ناراحت کننده است.

ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.



از آنجا که خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند.

کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا پایان نظارت خواهد داشت.

ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ‎مهسا امینی زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.



 



سیداحمد آوائی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:



‏با صراحت اعلام می‌کنم با گشت ارشادی که بخواهد امنیت و آرامش را از جامعه و به ویژه ‎ بانوان‌ کشورمان سلب کند و موجب بدنامی آموزه‌ های دینی  و تنفر مردم گردد به شدت مخالف بوده، هستم و خواهم بود.



ارشاد جامعه‌ای که ریشه‌های آن در هویت،فرهنگ و دیانت چندهزارساله این مردم است، نه با زور امکان پذیر است و نه با ‎گشت های اجبار آمیز و بدون هیچگونه پشتوانه های اخلاقی، شرعی و عرفی./



پایان پیام

  • کد خبر : 349177
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار