خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 15:11
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : فضای مجازی

توئیت نمایندگان مجلس در واکنش به خبر واگذاری خودرو

نمایندگان مردم در خانه ملت در واکنش به موضوع واگذاری خودروی شاسی بلند،یادداشت هایی را در توئیتر منتشر کردند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در توئیتر نسبت به موضوع واگذاری خودرو واکنش نشان دادند:



محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور  و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در توئیتی نوشت:

‏در خصوص اخبار واگذاری خودروهای شاسی بلند به تعدادی از نمایندگان، از ‎آقای قالیباف می خواهم با توجه به اینکه این موضوع موجب تکدر خاطر مردم و ایجاد خدشه به شأن مجلس شده است نسبت به ‎شفاف سازی و ‎بیان واقعیت در کمال ‎صداقت اقدام نمایند.



 محمد آشوری تازیانی نماینده مردم  بندرعباس،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏بنده و استاد عزیزم دکتر زاهدی  و قطعا اکثریت قاطع مجلس انقلابی خواهان بررسی و برخورد با تمام متخلفین می باشیم. اعتماد و آبرو مجلس بازیچه امیال سیاسی مفسدین نیست و نخواهد بود.

جناب ‎قالیباف  امید ما به شما و همکاران هیئت رئیسه مجلس است.



علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان  و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در توئیتی نوشت:



‏بدینوسیله به موکلان خود اعلام می‌دارم که خودرو  شاسی بلند خارج از نوبت دریافت ننموده‌ام و ازحجت‌الاسلام درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد می‌خواهم که در راستای شفاف‌سازی مدارک خود را در خصوص ادعای مطروحه در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد تا تنویر افکار عمومی صورت پذیرد.



 علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی نوشت:

‏انتظار داریم نماینده دولت درخصوص اظهارات خود مبنی بر تحویل خودرو به نمایندگان کلی‌گویی نکند.

اگر چنین مطلبی صحت دارد حتما اسامی را برای مردم افشا کنند و ساحت تمام نمایندگان را آلوده به اتهام نسازند

در غیر اینصورت برخورد با نماینده دولت مطالبه جدی مجلس است.



غلام رضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه و عضو هیئت رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس در توئیتی نوشت:



مدیران سایلنت در برابر افکار عمومی، آسیب جدی سرمایه اجتماعی اند و بی‌تفاوتی، ضربه مهلکی بر باور عمومی جامعه است. شفافیت وظیفه ما و آگاهی حق مسلم مردم است

‎ واگذاری خودرو...



احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد،بن و سامان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در توئیتی نوشت:



‏دستور رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس در خصوص بررسی خبر خودرو شاسی بلند تحویلی به برخی از نمایندگان و کارمندان یک گام به جلو است به شرط آنکه در صورت صحت خبر، اسامی شفاف به ملت عظیم‌الشأن ایران اعلام شود.

شفافیت گام بلند اصلاح حکمرانی است!



کیومرث سرمدی واله  نماینده  مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی نوشت:



‏صراحتا می‌گویم نه خودم، نه اقوام و نزدیکانم به هیچ وجه خودرو خارج از نوبت و ضابطه نگرفته‌ایم.

به رئیس محترم مجلس و نهادهای نظارتی تکلیف است برای حفظ شان  مجلس انقلابی و نمایندگان پاکدست، اسامی دریافت کنندگان را بصورت شفاف منتشر نمایند.

‎ 



محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏پست و مسئولیت در جمهوری اسلامی برای رسیدن به ثروت و  رانت نیست،اسامی هر نماینده مجلس و یا منتسب به وی و یا کارمندی از هر سه  قوه که خودرو شاسی گرفته است را هیئت نظارت بررفتار نمایندگان وبازرسی ریاست جمهوری باید اعلام کند ، با بیانیه و اطلاعیه دادن افراد،  شفاف سازی صورت نمی گیرد.



جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏از هیات رئیسه  محترم مجلس و بازرسی ریاست جمهوری درخواست دارم اسامی همه نمایندگان یا مسئولان دریافت کننده خودرو شاسی بلند ( بدون‌نوبت و به نرخ کارخانه) را اعلام فرمایند مگر شفافیت شعار سوپر انقلابی ها نبود و آنرا چماق نکرده بودید بر فرق ما ؟!؟؟… بسم الله…



سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

‏اگر برخی از نمایندگان یا کارکنان ‎ مجلس خودروی شاسی بلند دریافت کردند، باید اسامی آنها به صورت شفاف بیان شود

در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم مدال انقلابی گری را عطا فرمودند،باید برای جلوگیری از فضاسازی رسانه ای همه ابعاد و زوایای این موضوع روشن شده و با خاطیان برخورد شود.



سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏هرچند واگذاری بی‌ضابطه خودروها ربطی به ماجرای استیضاح نداشت، اما اصل این کار، خلاف شأن ‎ نمایندگی مردم و وهن ‎ مجلس انقلابی است. از هیئت رئیسه می‌خواهم اسامی افرادی که خودرو تحویل گرفته‌اند را منتشر کند، تا علاوه بر پایبندی به ‎ شفافیت برای مردم، مراجع قانونی بتوانند ایفای نقش کنند.



علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس،اشتهارد و آسارا و عضو کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در توئیتی نوشت:



‏اولاً به دلایل متعدد با استیضاح وزیرصمت در هر دو نوبت مخالف بوده و هنوز هم بر آن تاکید دارم.

ثانیاً درخصوص ‎ خودروشاسی‌بلند که عده‌ای آن را مستمسک تخریب مجلس‌ یازدهم قرار داده‌اند، اعلام می‌دارم نه خودم، نه بستگانم هیچوقت به سمت دریافت چنین امتیازاتی نرفته و نخواهیم رفت ان‌شاءالله.



محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏به موکلان خودشفاف اعلام می کنم، هیچوقت از خودروسازان خودروی خارج ازنوبت نگرفته ام وهیچکدام از اعضای خانواده، دوستان وآشنایان رابرای دریافت خودرو به خودروسازان معرفی نکرده ام.

از نهادهای نظارتی درخواست دارم در راستای شفافیت وحفظ شان مجلس اسامی دریافت کنندگان رامنتشر نمایند.

‎ 



رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا و رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتر نوشت:

‏دبیر هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری: تعدادی خودروی شاسی بلند به ‎ نهاد ریاست جمهوری واگذار شده؛ این موضوع هنوز هم ادامه دارد؛ اسامی در اختیار ماست.



 

  • کد خبر : 361129
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار