خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

برخی رفتارها در دفاع از حجاب با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله زیادی داشته است

نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی به عوامل متعدد شیوع ‎بی‌حجابی در بخشی از جامعه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



مسایل و معضلات کنونی درباره ‎حجاب، معلول متغیرهای ‎اجتماعی متعددی است و نمی‌توان شیوع ‎بی‌حجابی در بخشی از جامعه را تنها به یک یا دو عامل خاص نسبت داد و برخوردی سطحی و عوامانه با این فرایند پیچیده اجتماعی کرد. 



موضوعی که اگر از همان ابتدای ظهور این پدیده نابهنجار اجتماعی و در شرایط شدت و فراگیری پایین‌تر، مسئولانه و عالمانه در این باره تأمل و تصمیم‌سازی و اقدام می‌شد، هرگز شاهد شدت یافتن روزافزون آن و تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی نبودیم و در موقعیت فعلی قرار نمی‌گرفتیم.

‏متأسفانه از همان سال‌های آغازین انقلاب، شاهد رفتارهایی برای دفاع از حجاب و مقابله با بدحجابی در جامعه بودیم که با جهت‌گیری اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی، فاصله بسیار زیادی داشت.‏جریانی که امروز پرچمدار وادادگی در همه شئون سیاسی و فرهنگی است، آن زمان نیز با اقدامات افراطی برآمده از هیجانات و برخلاف ‎ عقلانیت انقلابی، روش‌های سخت و گزنده‌ای را در مواجهه با این پدیده درپیش گرفتند و صورت ناروایی از نهی‌ از منکر و حجاب را ساخته‌ و پرداخته کردند.



‏اقداماتی که امثال ‎اکبرپونز با رفتارهای ناموجه و غیراخلاقی در دهه ۶۰ رقم زدند، موجب هراس‌افکنی و احساس بیگانگی با آرمان‌های فرهنگی انقلاب در جامعه شد. پس از آن نیز همین جریان در دهه ۷۰ از سوی دیگر بوم افتاد و با ایده ‎تساهل و تسامح، رهاشدگی فرهنگی و ابتذال را تئوریزه و اجرا کرد.

‏ممکن است برخی نسبت به آنچه بیان شد، از باب اینکه این مسایل مربوط به ‎تاریخ است، خرده بگیرند. اما این مطالب تنها یک روایت تاریخی که پشت سر نهاده‌ شده نیست،بلکه تاریخی است که در متن امروز ‎جامعه آثارش جاری و ساری است. لذا نمی‌توان شرایط اکنون را بدون تحلیل درست از گذشته شناخت.



 

  • کد خبر : 359381
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار