خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

باافراد مشهور که با حرف کذبشان جامعه را دچار ناامنی و خسارت می‌کنند،چه باید کرد؟

نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی به حمله برخی رسانه‌های غربگرا به نام دفاع از  آزادی به طرح «مجازات و تعزیرات بازدارنده در مورد اظهارنظر‌های افراد مشهور»اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏طی روزهای اخیر در حالی برخی رسانه‌های غربگرا به نام دفاع از  آزادی بیان به طرح «مجازات و تعزیرات بازدارنده در مورد اظهارنظر‌های افراد» تاختند که به جای برچسب زنی و ‎ تحمیل بیان خود به اذهان اجتماعی،متن اولیه این طرح را هم منتشر نکردند! متنی که البته تا تکمیل شدن فاصله زیادی دارد.



‏طرحی که از همان ابتدای متن خود مشخص کرده پیرامون هر شخصی است که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی جامعه است و علی القاعده موضوع مجازات آن ارتباطی با عموم مردم ندارد و پیرامون اظهارات مسئولان و ‎ چهره‌ها است.

‏ضمن اینکه طرح مذکور حتی برای رسیدگی به اظهارات این افراد سه شرط اساسی قرار داده است و تأکید داشته اگر افراد چهره در فضای حقیقی یا مجازی ‎بیان دروغ داشته باشند و این دروغ ‎انعکاس گسترده پیدا کند که موجب ‎اخلال شدید در نظم عمومی کشور شود، مشمول مجازات‌های پیش‌بینی شده خواهد شد.



به وضوح مشخص شد موضوع طرح مذکور شامل افرادی است که به دلیل چهره شدن در جامعه، ‎مرجعیت اجتماعی پیدا کرده‌اند، اما بی‌اطلاع از موضوعی اقدام به بیان اظهارات خلاف واقع می‌کنند و با انحراف در ‎ ذهنیت اجتماعی منجر به خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی می‌شوند.



‏حال با افرادی که صرفاً به دلیل چهره بودن،حرف کذبی را مطرح می‌کنند و جامعه را دچار ناامنی و خسارت عمده می‌کنند، چه کار باید کرد؟ آیا نباید در جبران خسارات وارده برای آنها محکومیت مالی پیش بینی شود؟ اگر چنین قانونی وجود داشت، امروز شاهد ‎بی‌مسئولیتی کلامی در محیط اجتماعی نبودیم./



 

  • کد خبر : 356675
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار