خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 18:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
نجابت نوشت:

"طرح مالیات بر عایدی سرمایه"سرمایه از بازارهای غیرمولد را به سمت تولید هدایت می کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در رشته توئیتی به تصویب نهایی طرح ‎"مالیات بر عایدی سرمایه"اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،روح‌اله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در توئیتی نوشت: 



‏برای حل مسائل مزمن اقتصاد، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت لازم است. سیاست‌های مقطعی، هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت اثرات مطلوبی داشته باشد اما خطرپذیری را در فضای اقتصاد به شدت افزایش داده و به تولید آسیب جدی وارد می کند.



در اقتصاد ایران، سرمایه گذاری در بازارهای غیرمولد ارز، طلا، املاک (خرید و فروش و نه تولید)، خودرو و اخیرا رمز ارز، بازدهی متوسطی بالاتر از سرمایه‌گذاری در تولید داشته‌اند. بنابراین سرمایه‌گذران رغبتی به سرمایه‌گذاری در تولید ندارند.



 ‏برای تقویت تولید باید با بهره‌گیری از ابزارهای انگیزشی سرمایه از بازارهای غیرمولد به سمت تولید هدایت شود.طرح ‎مالیات بر عایدی سرمایه که امروز به تصویب نهایی رسید، ابزارهای انگیزشی‌ای برای سرمایه‌گذران ایجاد می‌کند که از بازارهای غیرمولد به سمت بازار مولد کوچ کنند.



‏براساس این مصوبه بازدهی در بازارهای مذکور براساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم، با لحاظ تعدیل تورم، دارایی‌های دارای دوره تملک بیش از سه سال، مشمول مالیات خواهند شد. این مصوبه را گام بلندی در تقویت تولید و مدیریت نوسانات بازارهای غیرمولد می دانم.



‏لازم به ذکر است طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اوایل مجلس یازدهم ارائه شده بود و پس از جلسات متعدد کارشناسی و طرح و بحث پیرامون جزئیات میان نمایندگان و کارشناسان، امروز تصویب شد و به شورای نگهبان ارجاع گردید.



 



 

  • کد خبر : 360995
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار