خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25 - 20:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست کمیسیون فرهنگی مطرح شد؛

گزارش وزیر پیشنهادی دادگستری درباره برنامه ها/رحیمی: نظارت بر عملکرد سازمان تعزیرات کاهش تورم را به همراه دارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری در نشست عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح دستور کار امروز( دوشنبه ۲۵ مرداد ماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست عصر امروز کمیسیون امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری حضور پیدا کردند و با ارائه رزومه کاری خود به تشریح برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود برای این وزارتخانه پرداختند.



نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه رحیمی با اشاره به نقش تعزیرات در زندگی مردم این سازمان حکومتی را به عنوان یکی از ابزارهای حاکمیت برای نظارت بر بازار، مقابله با کم‌فروشی و گران‌فروشی دانسته و تاکید کرد؛ معضلاتی که امروز در بازار مصرف شاهد آن هستیم ناشی از عملکرد ضعیف سازمان تعزیرات است، کارآمدی این سازمان می‌تواند تاثیر مثبتی در کاهش تورم حاکم بر جامعه داشته باشد.



نصیرایی در ادامه یادآور شد: اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست به آسیب شناسایی تعزیرات به عنوان یکی از موضوعات مهم وزارت دادگستری تاکید کردند و همچنین به عدم بازدارندگی این سازمان اشاره نمودند. تقویت و به روز رسانی قوانین یکی از مطالبات جدی اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری بود.



نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: وزیر پیشنهادی دادگستری به روز رسانی آیین نامه ها و قوانین را در این حوزه ضروری دانسته به فرض مثال کنوانسیون‌های متعددی نظیر سازمان ملل متحد برای قراردادهای بین‌المللی کالا و یا کنوانسیون حمایت از حقوق کودک سازمان ملل متحد که در ارتباط مستقیم با وزارت دادگستری هستند باید قوانین آنها  تقویت و به روز رسانی شوند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزیر پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا ایشان پاسخگوی آنها باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 325388
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار