خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 17:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌خواه با بیان اینکه فراکسیون حج و زیارت مجلس دوازدهم شکل گرفته، مطرح کرد:

گرانی سفر معنوی حج تابعی از گرانی و شرایط ارزی بازار است/ فراکسیون حج و زیارت برای آغاز حج عمره تلاش می‌کند

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه فراکسیون حج و زیارت تلاش می‌کند در سال جاری سفر معنوی حج عمره آغاز شود، گفت: امیدواریم بعد از حج تمتع و رایزنی که با کشور عربستان برای آغاز حج عمره صورت می‌گیرد فضای سفر معنوی این حج فراهم شود.

احد آزادی‌خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد گرانی هزینه سفر حج  تمتع و عمره، گفت: گرانی سفر معنوی حج در هر دو حالت عمره و واجب تابعی از گرانی بازار و شرایط ارزی در کشور است، با سازمان حج و زیارت باید رایزنی‌ها صورت بگیرد تا حداقل میزان ممکن هزینه این سفر معنوی را کاهش دهیم و البته امروز هم اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون تسهیل‌گری‌هایی در خصوص سفر معنوی حج تمتع پرداخت شد، اظهار داشت: در حال حاضر حج تمتع یا همان واجب را به لحاظ قیمتی از داخل کشور کنترل می‌کنیم؛ به فرض مثال تغذیه، مسائل بهداشتی و درمانی حجاج و… که اگر تمام این موضوعات مطرح شده به نرخ عربستان و در کشور میزبان تهیه کنیم بی تردید این سفر معنوی گران‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت فضا را به سمت استفاده حداکثری از امکانات حداقلی پیش برده است، اظهار داشت: فراکسیون حج و زیارت مجلس دوازدهم تلاش می‌کند در کنار سازمان حج و زیارت اقدامات لازم برای عمره مفرده شکل بگیرد که این اتفاق رخداد مبارکی خواهد بود، در سال گذشته تلاش شد اقداماتی در این راستا انجام پذیرد، اما متاسفانه بنا به دلایلی این مسئله به تعویق افتاد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه فراکسیون تلاش می‌کند در سال جاری سفر معنوی حج عمره آغاز شود، تصریح کرد: امیدواریم بعد از حج تمتع و رایزنی که با کشور عربستان برای آغاز حج عمره صورت می‌گیرد فضای سفر معنوی این حج فراهم شود.

آزادی‌خواه با بیان اینکه پروازهای این سفر معنوی در برنامه‌ریزی کشور عربستان است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پروازهای هوایی سفر حج  در اختیار کشور عربستان است و خود این کشور جزییات این سفر معنوی را مشخص می‌کند، عربستان با حضور قسمتی از ایرلاین‌های کشور ما موافقت نمی‌کند یعنی کیفی سازی صد درصدی هزینه سفر معنوی حج دست سازمان حج و زیارت ایران نیست اما مسئولان تلاش می‌کنند برای روان سازی خدمات این سفر معنوی از حداکثر توان خود بهره بگیرند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه فراکسیون حج و زیارت در مجلس دوازدهم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ نفر تاکنون عضو فراکسیون شده پیش بینی می‌شود که این تعداد بیشتر خواهد شد، انتخاب اعضای هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول می‌شود./

پایان پیام

 

 

 

 

  • کد خبر : 379398
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار