خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 12:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه مطرح کرد؛

گام‌های مهم کمیسیون فرهنگی برای حاکمیت روح فرهنگی بر احکام لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن مواد الحاقی درخصوص حمایت از فرهنگ در لایحه برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون خبر داد و گفت: احکامی که در کمیسیون فرهنگی تصویب کردیم و خوشبختانه در کارگروه‌های فرهنگی نهایی شد، آماده ارائه به صحن کمیسیون تلفیق است، یک کارویژه برای حاکمیت روح فرهنگی بر احکام لایحه برنامه هفتم توسعه است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره مسائل مربوط به اجرایی شدن مصوبه بودجه فرهنگی دستگاه‌های دولتی گفت: یکی از کارهای خوبی که در بودجه ۱۴۰۲ با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی که با همراهی و همکاری نمایندگان در صحن علنی مجلس رای آورد، بحث اختصاص یک درصد از بودجه‌های تملک دارایی‌های استان‌ها به بخش فرهنگی بود که در حکم آن تعریف شده این یک درصد در چه موضوعاتی هزینه شود.



راستینه با تاکید بر اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش محاسبات در این خصوص را به صورت نوبه‌ای خواهیم گرفت، تصریح کرد: طبیعتاً با توجه به تکلیف قانونی، این سهم باید در تخصیص‌هایی که به صورت نوبه‌ای در خصوص اعتبارات تملک سرمایه‌ای ابلاغ می‌شود، به طور ویژه دیده شود.



وی هم‌چنین از تعریف و تشکیل کمیته‌ای از سوی کمیسیون فرهنگی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: موضوع را به طور ویژه پیگیری و رصد خواهیم کرد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی هم‌چنین از تصویب احکام خوبی در حمایت از حوزه فرهنگ در این کمیسیون در برنامه‌های لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: اگر این احکام در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و صحن علنی مجلس نهایی شود، شاهد حمایت‌های ویژه از بخش فرهنگ هستیم.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه علاوه بر این یک درصد، در بخش‌های مختلف اعتبارات خوبی برای حمایت از حوزه فرهنگ در احکام لایحه برنامه هفتم توسعه دیده شده، اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی هم مواد الحاقی درخصوص حمایت از فرهنگ نهایی شده است که می‌تواند فصل فرهنگ ما را در پنج سال آینده به عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه کشور قرار دهد.



راستینه ادامه داد: به عبارت دیگر احکامی که ما الان در کمیسیون فرهنگی تصویب کردیم و خوشبختانه در کارگروه‌های فرهنگی نهایی شد و آماده ارائه به صحن کمیسیون تلفیق است، یک کارویژه برای حاکمیت روح فرهنگی بر احکام لایحه برنامه هفتم توسعه است.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: به عبارتی براساس این احکام، برنامه هفتم توسعه محوریت‌های جدی در حمایت از عرصه فرهنگ، هنر، ورزش، میراث فرهنگی و گردشگری، خانواده و زنان اختصاص داده است که علاوه بر اینکه احکام مترقی هستند، برنامه هفتم توسعه را از برنامه‌های پیشین توسعه می‌کند؛ البته به شرط اینکه در کمیسیون تلفیق همه همکاری کنند و این احکام تصویب شود./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 364752
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار