خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نوروزی مطرح کرد:

کوتاهی آموزش و پرورش در احتساب سوابق تحصیلی به جای برگزاری کنکور

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش اقدامی برای احتساب سوابق تحصیلی به جای کنکور صورت نداده است، گفت: نفوذ مافیای کنکور در نهادهای تصمیم‌‌گیر موجب بی عملی نهادهای تصمیم‌گیر شده است.

رحمت اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه حذف کنکور قانون مصوب دارد، اظهار کرد: در سال 1386 و 1392 قانونی به تصویب مجلس رسید که بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف به احتساب سوابق تحصیلی دانش آموزان به جای برگزاری کنکور سراسری شد.



نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه آموزش و پرورش در احتساب و جمع‌آوری سوابق تحصیلی برای جذب و پذیرش دانشجو کوتاهی کرده و به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند.



وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند



وی ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های اخیر وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در زمینه لغو کنکور توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.



نوروزی با تأیید وجود مافیای کنکور و کسب درآمدهای هنگفت از این محل، تصریح کرد: قطعا در این زمینه مافیای کنکور فعال است که گردش مالی میلیاردی دارد و این مافیا در بدنه نهادهای تصمیم‌گیر نیز نفوذ کرده است.











رحمت اله نوروزی


 



حاجی‌میرزایی در صحن پاسخگوی سئوال باشد



وی با یادآوری اینکه در این زمینه سئوالی از وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش پرسیده شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در پی این سئوال جوابیه‌ای را ارائه کرده است که این جوابیه نیز به هیچ عنوان دارای وجاهت نیست و فقط بی عملی این وزارتخانه در خصوص مقدمات حذف کنکور را توجیه کرده است.



نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: با توجه به جوابیه ارسالی، پاسخ‌های وزارت آموزش و پرورش را قانع کننده نمی‌دانم و وزیر باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی سئوال فوق باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309509
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار