شریفیان با اشاره به نشست با وزیر آموزش و پرورش:
کمبود نیروی خدماتی و سرایدار، چالش اساسی مدارس کشور/ وجود مدارس مختلط در حوزه روستایی اسلامشهر سدی بزرگ در مسیر تحصیل دختران
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اینکه کمبود نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده، گفت: وجود مدارس دوشیفته آموزشی در اسلامشهر و همچنین مدارس مختلط در حوزه روستایی ارائه خدمات فوق برنامه به دانشآموزان و ادامه تحصیل برای دختران را با مشکل مواجه کرده است
مهدی شریفیان نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره موضوعات مطرح شده در نشست با وزیر آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش در شهرستان اسلامشهر مثل بسیاری از نقاط دیگر کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و این مسائل باید با برنامه ریزی مناسب رفع شود چرا که آموزش زیربنای پیشرفت و شکوفایی کشور است.
شریفیان با اشاره به تعداد بالای مدارس دارای حکم خلع ید از دستگاه قضایی در شهرستان اسلامشهر، گفت: این مدارس با متراژ حدود 26 هزار متر مربع در کنار تعداد بالای مدارسی که نیازمند ترمیم و بازسازی هستند به ویژه 13 مدرسه که در شرایط رسیدگی اضطراری قرار دارند ظرفیت آموزشی شهرستان را با مخاطرات فراوانی روبه رو کرده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: وجود مدارس دو شیفته آموزشی در اسلامشهر با وجود نزدیکی به پایتخت، که امکان ارائه خدمات فوق برنامه به دانش آموزان را ناممکن کرده و همچنین وجود مدارس مختلط در حوزه روستایی ادامه تحصیل برای دختران را با مشکل مواجه کرده است.
وی یادآور شد: نیاز به احداث اردوگاه دانشآموزی برای استفاده دانش آموزان شهرستان اسلامشهر و مناطق همجوار و تجهیز و به روزرسانی امکانات مدارس فنی و حرفهای و کاردانش شهرستان اسلامشهر از دیگر مسائلی است که شهرستان اسلامشهر با آن روبروست و در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، ادامه داد: کمبود نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده و به عنوان مثال شهرستان اسلامشهر با دارا بودن بیش از 220 مدرسه حداقل به 440 نیروی سرایدار و خدماتی نیاز دارد در حالی که برابر بررسی های انجام شده فقط تعداد 170 نیرو در این عنوان سازمانی مشغول به فعالیت هستند و این امر مدیران و معاونان و کادر آموزشی را ناچار به جبران این کمبود با حضور معلمان و نیروهای اداری به عنوان سرایدار و نیروی خدماتی کرده که به هیچ وجه زیبنده نیست.
شریفیان ادامه داد: کمبود نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده و به عنوان مثال شهرستان اسلامشهر با دارا بودن بیش از 220 مدرسه حداقل به 440 نیروی سرایدار و خدماتی نیاز دارد در حالی که برابر بررسی های انجام شده فقط تعداد 170 نیرو در این عنوان سازمانی مشغول به فعالیت هستند و این امر مدیران و معاونان و کادر آموزشی را ناچار به جبران این کمبود با حضور معلمان و نیروهای اداری به عنوان سرایدار و نیروی خدماتی کرده که به هیچ وجه زیبنده نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در مورد مسائل مهم آموزش در شهرستان و کشور گفت و گو و تبادل نظر و راهکارهایی برای رفع این مسائل ارائه شد./
پایان پیام