خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/07 - 15:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی مطرح کرد:

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش درد مزمن کشور

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش گفت: طرح تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مراحل پایانی خود را در کمیسیون سپری می‌کند و به زودی در مصوبه‌ای به صحن علنی آورده می‌شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: تحصیل رایگان برای دانش آموزان جزو قوانین جمهوری اسلامی ایران است و هر جا دانش آموزی وجود داشته باشد، نظام آموزشی موظف به ارائه این خدمات رایگان است و طبق قانون هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل جا بماند. 



سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: تربیت نسلی که اداره کشور بر عهده آنها خواهد بود، بر دوش آموزش و پرورش است‌. بر همین اساس باید بپذیریم که مهمترین و کارآمدترین نهاد در کشور آموزش و پرورش است. سرمایه گذاری در این وزارتخانه نه تنها هزینه نیست بلکه تقویت شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.



برخی از مواقع برای جبران کمبود نیروی انسانی مجبور به استفاده از نیروهای بازنشسته و استفاده از چندین برابری ظرفیت معلمان است تا چرخه آموزشی متوقف نشود



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در چند سال اخیر آموزش و پرورش در تامین نیروهای انسانی با چالش‌هایی روبرو بود؛ به گونه‌ای که این وزارتخانه با کسری نیروی معلم مواجه و مجبور شد رویکرد خود را برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز به صورت  خرید خدمات یا همان جذب معلمان خرید خدمتی ادامه دهد. حتی برخی از مواقع برای جبران کمبود نیروی انسانی مجبور به استفاده از نیروهای بازنشسته و استفاده از چندین برابری ظرفیت معلمان است تا چرخه آموزشی متوقف نشود.



معلمان بار سنگین آموزش آنلاین را به دوش کشیدند



وی ادامه داد: اپیدمی کرونا در دوسال اخیر شرایط آموزش کشور را به گونه‌ای دیگر رقم زد تا جایی که متاسفانه معلمان بار سنگین آموزش آنلاین را به دوش کشیدند. بدون اینکه زیر ساخت‌های لازم را برای تدریس معلمان در نظر بگیرند. تنها سامانه‌ای برای ادامه دار بودن چرخه آموزش آنلاین به آنها ارائه شد، در کنار آن هزینه اینترنت و افزایش حجم کار معلمان دیده نشد.



اسماعیلی یادآور شد: امروز با توجه به بازگشایی برخی از مدارس شاهد تلاش مضاعف معلمان به صورت تدریس آنلاین و حضوری هستیم. این همان ایثار، گذشت و فداکاری معلمان است که گاهی با بی انصافی، تمام تلاش معلمان را از جنبه مادی مورد توجه قرار می‌گیرد.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش در پایان خاطر نشان کرد: در کمیته آموزش و پرورش به دنبال حل مشکل کمبود معلم و جبران کسری نیروی آموزشی هستیم تا دغدغه چندین ساله آموزش و پرورش را رفع کنیم. در واقع طرح تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مراحل پایانی خود را در کمیسیون سپری می‌کند و به زودی به عنوان مصوبه‌ای به صحن علنی آورده می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 329910
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار