خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/04 - 18:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی:

کاندیداهای منتخب فراکسیون اکثریت مجلس برای انتخابات هیأت رئیسه مشخص شدند

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی از برگزاری انتخابات برای معرفی کاندیداهای منتخب فراکسیون انقلاب اسلامی برای حضور در هیأت رئیسه مجلس  و رأی قاطع اعضای فراکسیون اکثریت به ادامه ریاست قالیباف خبر داد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز فراکسیون اکثریت مجلس (انقلاب اسلامی) که با حضور 250 تن از نمایندگان در  صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: این نشست به منظور تعیین کاندیداها برای هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس برگزار شد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات در فراکسیون برای نخستین بار به صورت الکترونیک و با نظم کم نظیری برگزار شد، افزود: برنامه ریزی برگزاری این انتخابات درون فراکسیونی از سه روز قبل صورت گرفت و کلیه افرادی که داوطلب حضور در هیأت رئیسه بودند، ثبت نام خود را انجام داده بودند.



وی افزود: برای ریاست مجلس در اجلاسیه دوم، تنها کاندیدا در مجمع عمومی فراکسیون، دکتر محمدباقر قالیباف بود که 226 رأی از 246 نماینده حاضر در نشست کسب کرد.



میرتاج الدینی یادآور شد: برای نواب رئیس نیز 4 نامزد اعلام کاندیداتوری کردند که از این میان به ترتیب عبدالرضا مصری با ۱۴۳ رأی و علی نیک زادثمرین  با 140 رأی حائز اکثریت آرا شدند.



وی یادآور شد: برای دبیری هیأت رئیسه نیز 22 نامزد ثبت نام کرده بودند که از در میان این افراد به ترتیب سیدمحسن دهنوی  با 139، علی کریمی فیروزجائی با 119، روح اله متفکرآزاد با 106، محمد رشیدی با 98، حسینعلی حاجی دلیگانی با 78 و مجتبی یوسفی با 76 حائز اکثریت آرا شدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برای ناظران هیأت رئیسه نیز 18 نماینده ثبت نام کرده بودند که از میان این افراد، محسن پیرهادی  با 126 رأی، سیدنظام الدین موسوی با 107 رأی و محمدحسین فرهنگی  با 88 رأی بیشترین آرا را کسب کردند.



نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی یادآور شد: این نمایندگان، منتخبان فراکسیون اکثریت برای نامزدی عضویت  در هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس یازدهم هستند و تعهد و برنامه فراکسیونی ما این است که افرادی که در فراکسیون اعلام کاندیداتوری کرده و رأی لازم را کسب نکردند در صحن مجلس کاندید نشوند. اما افراد دیگر که در مجمع عمومی کاندید نشدند ممکن است در جلسه صحن اعلام کاندیداتوری کنند.



لازم به ذکر جلسه انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس فردا چهارشنبه ۴ خردادماه برگزار می‎‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 320025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار