خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/17 - 09:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
با انتخاب شهرهای ایران به عنوان پایتخت گردشگری در دو سال آتی

چنارانی: اردبیل و ساری پنجره معرفی ایران به کشورهای عضو اکو می شوند

رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو رویدادی که از آن به عنوان دروازه توانمندی‌های متعدد گردشگری ایران به کشورهای منطقه می‌توان نام برد.

هاجر چنارانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اجرای طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو گفت: وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که برای توسعه و رونق گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، با تایید اجرای طرح پایتخت گردشگری در هر سال شهرى را به عنوان میزبان انتخاب تا پذیراى دیگر کشورهاى عضو اکو باشد؛ امسال ساری به عنوان نخستین پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال ۲۰۲۲ و اردبیل برای سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. رویدادی که از آن به عنوان دروازه توانمندی‌های متعدد گردشگری ایران به کشورهای منطقه می‌توان نام برد.



ظرفیتی که نصیب ساری و اردبیل شد



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ شهر ساری به واسطه ظرفیت اکو توریسمی که دارد می‌توانست از این فرصت به بهترین شکل بهره بردارى داشته که متاسفانه تاکنون از آن غافل مانده است، اما اردبیل تا این لحظه رایزنی‌هایی در این جهت داشته و نشست‌هایی را با کشورهای عضو اکو برگزار کرده است و در حال برنامه‌ریزی‌هایی براى این میزبانى از گردشگران برای سال ۲۰۲۳ داشته است.



تامل و ارتباط خوبی بین وزارتخانه میراث فرهنگی و قانونگذاران وجود ندارد؛ انتخاب شهرى از شهرهاى ایران پنجره خوبی برای انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامى است



وى با اشاره به انتخاب شهرهاى کشور ما به عنوان پایتخت گردشگرى اکو، تصریح کرد: تامل و ارتباط خوبی بین وزارتخانه میراث فرهنگی و قانون‌گذاران وجود ندارد؛ انتخاب شهرى از شهرهاى ایران پنجره خوبی برای انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامى است.



چنارانى یادآور شد: نمایندگان استان‌هاى مازندران و اردبیل می‌توانند این تعامل را با مسئولان و متولیان امر داشته باشند، انتخاب ساری و اردبیل پنجره‌ای است برای معرفی ایران زمین به 10 کشور عضو اکو؛ اگر بتوانیم این مهم را مورد توجه قرار دهیم بی شک شاهد اتفاقات خوشایندی خواهیم بود.



نماینده نیشاپور ادامه داد: وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو وزارتخانه‌های نو پا محسوب می‌شود و هنوز آنطور که باید وضعیت بودجه‌ای خود را مشخص نکرده است، قبل از رسیدن به بودجه مورد نظر باید این وزارتخانه جایگاه خود را به لحاظ سه موضوع میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى مشخص کند؛ در بیشتر کشورها صنعت گردشگرى حرف اول را مى‌زند ایران با تمام ظرفیت‌هاى پیدا و پنهان تاکنون نتوانسته از این ظرفیت به بهترین شکل بهره‌مند شود و هنوز که هنوز است وابسته به صنعت نفت هستیم.



بیشتر بخوایند:





رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: انتخاب شهرهای ایران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی برای کشور ما محسوب می‌شود که نیازمند همکاری مجلس و دو وزارتخانه میراث فرهنگی و امور خارجه است تا از چنین طرح‌هایی که در سطح ملی و بین المللی مطرح مى‌شود به بهترین شکل استفاده کنیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 338518
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار