خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/29 - 11:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی مطرح کرد:

چشم انداز مثبت در آموزش پرورش با رشد قابل توجه بودجه

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رشد بودجه آموزش و پرورش در قانون بودجه 1401 با وجود اختصاص اعتبارات رتبه بندی معلمان قابل توجه است، گفت: با توجه به امکان درآمدزایی در بودجه از طرق مختلف، می‌توان چشم اندازی مثبتی را برای آینده آموزش و پرورش متصور بود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه آموزش و پرورش را به صورت ارزان نمی‌توان اداره کرد، درباره رشد اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه 1401، اظهار کرد: رشد بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه به گفته وزیر آموزش و پرورش قابل توجه است.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در نگاه اول به لایحه بودجه 1401، در می‌یابیم که رشد بودجه در این حوزه نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است، افزود: علاوه بر رقمی که مربوط به بودجه آموزش و پرورش بوده و رقمی معادل 131 هزار میلیارد تومان است، رقمی برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان نیز در لایحه 1401 دیده شده است.



وی با بیان اینکه با احتساب این ارقام می‌توان امیدوار بود که آموزش و پرورش برای سال آینده دارای بودجه مناسبی خواهد بود، ادامه داد: البته در نخستین نشست کمیسیون تمامی بندهایی که آورده مالی برای آموزش و پرورش دارند را مورد مطالعه و محاسبه قرار می‌دهیم تا رقم بودجه‌ دقیق آموزش و پرورش احصا شود.



اسماعیلی، تکمیل تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان در مدارس، تکمیل زیرساخت نظام آموزش مجازی، اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تقویت اعتبارات دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال آینده برشمرد و گفت: تقویت اعتبارات این موارد قطعا از سوی نمایندگان کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق 1401 پیگیری می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: رقمی که در لایحه بودجه به منظور اجرای لایحه رتبه بندی در نظر گرفته شده معادل 25 هزار میلیارد تومان است که با توجه به اینکه مشخص نیست آیین نامه اجرایی این قانون به چه نحو اجرایی شود نباید سقف معینی برای آن تعیین می‌شد لذا در نظر داریم در لایحه بودجه عدد منعطفی دیده شود ولی پیغام روشن مجلس این است که این عدد کمتر نخواهد شد ولی احتمال افزایش آن وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333966
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار