خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/18 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

چرا نیروهای خدماتی آموزش و پرورش مشمول پرداختی‌های فوق العاده نمی‌شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از قطع پرداختی‌های «فوق العاده شغل» برای نیروی خدماتی آموزش و پرورش، گفت: سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش به راحتی می‌توانند این مسئله را حل کنند؛ درست نیست که فردی استخدام رسمی دولت باشد ولی از مزایای آن بی بهره باشد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تذکر خود و 50 تن از نمایندگان دیگر مجلس به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم اعمال فوق العاده شغل نیروهای خدماتی آموزش و پرورش و رفع مشکل اختلاف بسیار زیاد حقوق آنان نسبت به سایر کارمندان، عنوان کرد: در بین کارمندان رسمی دولت، کمترین دریافتی مربوط به نیروهای خدماتی آموزش و پرورش می‌شود که این مسئله به هیچ عنوان عادلانه نیست.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای خدماتی آموزش و پرورش پیش از این مشمول چندین نوع فوق العاده شغل می‌شدند، افزود: از جمله این فوق العاده‌ها، حق لباس، حق مسکن و اضافه کار می‌شد که در حال حاضر این موارد قطع شده است.



چرا فوق العاده شغل نیروهای خدماتی قطع شد؟



وی درباره علت حذف فوق العاده شغل نیروهای خدماتی توضیح داد: پس از اعمال ضرایب فوق العاده شغل با اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری، کارکنان آموزشی، پرورشی و اداری شامل 50 درصد افزایش حقوق شدند ولی نیروهای خدماتی از این دایره مستثنی ماندند و افزون بر این، فوق العاده‌های قبلی آنان نیز حذف شد و دیگر حق لباس، مسکن و اضافه کار این عزیزان پرداخت نمی‌شود.



دریافتی نیروهای خدماتی چه میزان است؟ 



وحیدی  با یادآوری اینکه به همین دلیل این نیروهای خدماتی آموزش و پرورش کمترین دریافتی را در میان سایر کارکنان رسمی دولت دارند و دریافتی آنان با احتساب افزایش حقوق‌های امسال به 4 میلیون تومان می‌رسد درحالیکه زمان حضور این عزیزان در مدارس بیشتر از سایر کارکنان آموزش و پرورش و سایر کارنان خدماتی سایر دستگاه‌ها است.



نیروهای خدماتی آموزش و پرورش حدود 65 هزار نفر هستند



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، جمعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش را حدود 65 هزار نفر تخمین زد و گفت: سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش به راحتی می‌توانند این مسئله را حل کنند؛ درست نیست که فردی استخدام رسمی دولت باشد ولی از مزایای آن بی بهره باشد./



پایان پیام  

  • کد خبر : 318753
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار