خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/28 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رضا حاجی پور:

چرا آموزش و پرورش اطلاعات معلم با 30 سال خدمت را در اختیار ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از سامانه راه اندازی شده برای دریافت اطلاعات معلمان برای رتبه بندی آن‌ها توسط وزارت آموزش و پروش، گفت: چرا آموزش و پرورش اطلاعات معلم با 30 سال خدمت را در اختیار ندارد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: انتظار داریم خروجی حوزه معاونت سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص چگونگی تدوین آئین نامه احکام معلمان در رتبه بندی همان چیزی باشد که در مجلس به تصویب رسیده است.



نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: اینکه آموزش و پرورش آمار دقیقی برای رتبه بندی معلمان ندارد و به معلم فشار می‌آورد که بعد از 30 سال خدمت اطلاعات خود را بارگذاری کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.



وی با انتقاد از اینکه از سوی آموزش و پرورش امروز گفته می شود که برای رتبه بندی، اطلاعات معلمان باید بارگذاری شود، عنوان کرد: مگر اطلاعات معلمی که ۳۰ سال خدمت کرده، در اختیار آموزش و پرورش نیست؟ مگر غیر از این است که یک معلم سالیانه مورد ارزشیابی قرار می گیرد، چرا امروز دوباره گفته می شود که باید اطلاعات آنان بارگذاری شود. پس مسئولان در طول این سال ها در وزارت آموزش و پرورش چه کار می کردند؟



حاجی پور با بیان اینکه این برخورد با معلمان صحیح نیست، افزود: چقدر باید معلمان را شبانه روز به این ور و آن ور بکشانیم تا برای آنها یک کاری انجام دهیم. کدام یک از ارگان های سازمانی در سطح کشور اینگونه با کارکنان خود برای افزایش حقوق برخورد می کند که این روزها با معلمان اینگونه برخورد می شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر گزارش‌هایی مبنی بر در دسترس نبودن و ضعیف بودن پشتیبانی سامانه بارگذاری اطلاعات معلمان به ما مخابره شده که آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مجری رتبه‌بندی باید این نقصان را برطرف کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349189
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار