خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/09 - 10:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امیرآبادی در تشریح نشست خود با ایثارگران و جانبازان متحصن؛

پیگیری پرداخت معوقات ایثارگران/تلاش مجلس برای افزایش حقوق رزمندگان معسر

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ضمن اشاره به تجمع ایثارگران و جانبازان در مقابل بنیاد شهید گفت: بعد از گفت‌وگوها مقرر شد، دولت و مجلس تا پایان امسال تخصیص مبلغی بین 650 تا 1000 میلیارد تومان برای اعمال ماده 38 و پرداخت بخشی از معوقات را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مهمترین درخواست ایثارگران و جانبازان تجمع‌کننده در مقابل بنیاد شهید اعمال ماده 38 قانون در خصوص رزمندگان داوطلب و سربازان بود، گفت: براساس این ماده باید به رزمندگان داوطلب و سربازان ایثارگر حقوق پرداخت شود، البته اکنون یک سری معوقات و پرداخت پاداش بازنشستگی نیز وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.   



نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: من براساس وظیفه نمایندگی و ریاست فراکسیون ایثارگری مجلس در میان تجمع‌کنندگان مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافته تا ضمن شنیدن مطالبات آنها، اقدام فوری را برای حل مشکلات ایثارگران و جانبازان عزیز انجام دهیم.



وی تصریح کرد: بعد از پایان گفت‌وگو با ایثارگران و جانبازان، جلسه‌ای با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان وی و نمایندگان  تجمع‌کنندگان برگزار شد. 



امیرآبادی‌فراهانی در خصوص تصمیمات و مصوبات این جلسه اظهار کرد: مقرر شد؛ بنیاد شهید و مجلس شورای اسلامی تا قبل از پایان سال برای تخصیص مبلغی بین 650 تا 1000 میلیارد تومان برای اعمال ماده 38 و پرداخت بخشی از معوقات را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند. علی احمدی معاون سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را از سوی رئیس این سازمان مبنی بر طلب حدود 8 هزار میلیاردی 23 هزار بازنشسته تایید کرده و قرار است، از محل بند (و) تبصره (2)  پیگیری شود.



رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس افزود: همچنین یک عددی در لایحه بودجه سال 1401 کل کشور برای پرداخت مطالبات بازنشستگان درج شود و مجلس نیز آن را در زمان بررسی بودجه پیگیری کند.



وی تاکید کرد: در پایان این جلسه، با سخنانی که نماینده ایثارگران و جانبازان و من با  تجمع‌کنندگان انجام دادیم، آنها به تحصن خود پایان دادند و اینگونه خیابان طالقانی که طی دو روز تجمع به نوعی مسدود شده بود، بازگشایی شد. امیدواریم قول‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی دولت اجرایی شود تا ایثارگران و جانبازان عزیز به حق قانونی خود برسند.



 نماینده مردم قم در مجلس همچنین با اشاره به مشکل رزمندگان معسر گفت: رزمندگان معسر به رزمندگانی اطلاق می‌شود که هیچ‌گونه درآمد و بیمه‌ای ندارند، البته پیشنهاد من اطلاق عنوان رزمندگان قائمین بود زیرا این عزیزان در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و اکنون باید دولت از این افراد حمایت کند.



امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد:  سال گذشته 38 هزار نفر از این اشخاص شناسایی شده بودند که در بودجه سال 1400 تعداد آنها را به 110 هزار نفر رساندیم و دریافتی آنها نیز از ماهی حدود نهصد هزار تومان به 2 میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان افزایش یافت و در قانون بودجه سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد تا حداقل حقوق آنها طبق قانون کارکنان دولت که حدود سه میلیون و هشتصد هزار تومان است، پرداخت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332363
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار