خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/26 - 14:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حسین‌زاده با اشاره به دیدار با وزیر فرهنگ مطرح کرد:

پیگیری برای ارتقای دفاتر فرهنگ و ارشاد حوزه انتخابیه

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی از ارتقای دفاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه انتخابیه خود خبر داد.

حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به نشست خود و محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جنوب فارس و هنرمندان و گروه‌های فرهنگی و هنری بسیاری که در این خطه فعالیت دارند، باید مورد حمایت جدی آن وزارتخانه از هنرمندان، جشنواره‌های فرهنگی و هنری و هیأت‌های مذهبی قرار گیرد.



نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این دیدار از وزیر فرهنگ دعوت شد تا سفری به حوزه انتخابیه داشته باشد که این درخواست مورد استقبال وزیر قرار گرفت.



وی یادآور شد: در ادامه این دیدار مهمترین مسائل و مشکلات هر شهرستان بیان شد که کمبود بودجه و نیروی انسانی و عدم برخورداری از ساختمان اداری مستقل از مهمترین مشکلات شهرستان لار برشمرده و درخواست شد تا ضمن ارتقا اداره فرهنگ و ارشاد لارستان به اداره کل، هنرستان هنرهای زیبا در این شهرستان ایجاد شود.



وی در خصوص مهمترین نیازمندی‌های شهرستان «خنج» نیز ، عنوان کرد: تامین امکانات و تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری خنج، افزایش نیروی انسانی و حمایت از جشنواره مولودی‌خوانی مهمترین خواسته‌های این شهرستان است.



حسین زاده افزود: ثبت جشنواره رضوی در جشنواره‌های ملی، ارتقای نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره، اختصاص بودجه و تجهیزات برای بازسازی سینما فرهنگ، تامین نیروی انسانی نمایندگی و اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی از جمله درخواست‌ها برای شهرستان «گراش» بود.



حسین‌زاده در رابطه با شهرستان «اوز» نیز  گفت: از وزیر فرهنگ درخواست داریم تا نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره ارتقا یابد. سالن همایش و نگارخانه نیز در ساختمان اداری که توسط خیرین ایجاد شده است، ساخته شود.



نماینده مردم جنوب فارس اضافه کرد: همچنین از وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی درخواست شد تا اداره یا نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان تازه تاسیس «جویم» ایجاد شود. حمایت از حوزه کتاب و کتابخوانی و اختصاص کتاب‌هایی نفیس برای حوزه انتخابیه از دیگر درخواست‌های مطرح شده بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360065
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم