خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/06 - 13:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

پیام تسلیت فراکسیون زنان مجلس در پی درگذشت سکینه حورسی، اسوه مقاومت خرمشهر

فراکسیون زنان مجلس در پیامی درگذشت سکینه حورسی یکی از این زنان مجاهد و ایثارگر که در مقاومت 45 روزه خرمشهر نقش مهمی داشت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت سکینه حورسی یکی از این زنان مجاهد و ایثارگر که در مقاومت 45 روزه خرمشهر نقش مهمی داشت را تسلیت گفت.



متن پیام به شرح زیر است:



عرصه دفاع مقدس یکی از عرصه‌های مهم کنشگری اجتماعی زنان پس از انقلاب اسلامی بود. زنان در آن زمان در لایه‌های آشکار و پنهان، هسته مقاومت قوی و محکمی‌ را تشکیل دادند که نه تنها می‌تواند الگوی نسل‌های آینده، بلکه الگوی همه زنان آزاده جهان باشند. از حضور در بخش‌های امدادرسانی و دفاع تا فعالیت‌های پررنگ زنان در پشت جبهه‌ها و نقش مهم ایشان در تهییج همسر و فرزندانشان در دفاع از اسلام و ایران و صبوری بر شهادت و مجروحیت عزیزانشان تنها بخش کوچکی از نقش‌آفرینی و کنشگری فعالانه زنان در دفاع مقدس است. زنانی که تا زنده هستیم، مدیون زحمات و رنج‌ها و تصمیمات خردمندانه آن‌ها هستیم.



بانو سکینه حورسی، یکی از این زنان مجاهد و ایثارگر که در مقاومت 45 روزه خرمشهر نقش مهمی داشت، در اثر ابتلا به بیماری کرونا دیروز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.



هر چند از ایشان به اسوه مقاومت زنان تعبیر شده و کتاب خاطراتشان نیز به انتشار رسیده است، اما همچنان وظیفه شناساندن این زنان به عنوان زنانی رشدیافته در مکتب انقلاب اسلامی و در قامت الگوهای اندیشه‌ورز و کنشگر به دختران نوجوان و جوان بر دوش ما سنگینی می‌کند. رسالتی که اگر به انجام نرسانیم، قطعاً مدیون زحمات این عزیزان خواهیم بود.



فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، درگذشت این بانوی مقاومت و ایثار را به خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال خواهان علو درجات و همنشینی با سیدالشهدا (ع) و حضرت زهرا (س) برای این بانوی عزیز است./



پایان پیام

  • کد خبر : 321987
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار