خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 19:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

پیام تبریک لاجوردی به مناسبت روز دانشجو

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس طی پیامی 16 آذرماه روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن پیام  زهره سادات لاجوردی به شرح ذیل است:



شانزدهم آذرماه روز مبارزه علم با استبداد و استکبار و یادآور شهدایی است که در خفقان نظام استبدادی پهلوی خون پاک خود را در راه بیداری جامعه، فدای استقلال و عزت کشور نمودند. دانشجویان نقش ارزنده‌ای در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارند چراکه دانشجو مظهر رشد، تحول و پیشرفت کشور است و از همین رو امام راحل (ره) معتقد بودند که مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است. همچنین، لزوم پیوند میان دانشگاه با سایر بخش‌ها ازجمله صنعت، حوزه، مدرسه و جامعه، و آثار ارزشمند تعمیق این روابط از اهمیت جایگاه سازنده و بی‌بدیل دانشگاه و دانشجو در ابعاد مختلف کشور، حکایت دارد.



با توجه به وضعیت چندساله اخیر، پیوند بین دانشگاه و صنعت جهت رشد و رونق تولید و فناوری‌های روزآمد مرتبط با آن، اهمیت فزاینده‌ای یافته که شایسته است مسئولین و اصحاب دانشگاه به آن اهتمام ورزند. همچنین، تمامی مسئولین و متولیان امر باید بکوشند تا ضمن مانع‌زدایی و بسترسازی‌ مناسب جهت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، امکان بروز و ظهور استعدادهای عظیم این قشر توانمند و خلّاق را فراهم نموده و در عین حال از هدر رفت سرمایه انسانی تحصیلکرده کشور به اشکال مختلف ازجمله بیکاری، مهاجرت و فرار مغزها جلوگیری نمایند.



در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو در دوران انقلاب و دفاع مقدس، روز دانشجو را به کلیه دانشجویان و اساتید گرامی دانشگاه‌های کشور تبریک عرض نموده و عزت و سربلندی ایران اسلامی را در سایه توفیقات همه‌جانبه این عزیزان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال خواستارم.



زهره سادات لاجوردی



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس/



پایان پیام

  • کد خبر : 333035
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار