خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/28 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

پیام تبریک رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس به مناسبت روزجهانی موزه و میراث فرهنگی

رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس طی پیامی روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا دشتی اردکانی  رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی طی پیامی روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را تبریک گفت.



 متن این پیام تبریک به شرح زیر است:



بسم الله الرحمن الرحیم



میراث فرهنگی ایران به عنوان شناسنامه این سرزمین از فرهنگ و هویت مردمانش سخن می‌گوید و به تاریخ مدنیت در این کره خاکی درازا دارد و به یاد ما می آورد که ایرانی هستیم و ایرانی بودن میراث گرانبهایی است که نسل حاضر میبایست برای آیندگان امانت داری کند و این مسئولیت خطیر، به ما سپرده شده است که خود چراغ راهی است برای طی طریق این سنت دیرینه.



میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران، عالی ترین مولفه این سرزمین در جهت معرفی ایران به جهانیان است چرا که با هر زبانی قابل درک و نیاز به هیچ واسطی برای ارائه آن نیست.



پیوند میراث فرهنگی و موزه ناگسستنی است و موزه به عنوان پنجره ای به سوی تاریخ، زیباترین منظر را از ایران پدیدار می کند و همواره به عنوان یک مولفه اصلی در توسعه یافتگی کشور ها مطرح است.



٢٨ اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بهانه خوبی است برای پرداختن مضاعف به این مهم و امید است در سال جاری به لطف خداوند کریم، با مهار ویروس کرونا بتوان جان دوباره ای به موزه ها داد که از این بابت صنعت گردشگری نیز منتفع شود و همسو با شعار امسال شورای بین المللی موزه ها با عنوان: آینده موزه ها، بازیابی و تصور دوباره، بتوان گامی در این راستا در کشور عزیزمان برداریم.



محمدرضا دشتی اردکانی - رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی/



پایان پیام



 

  • کد خبر : 319394
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار