خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 17:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
عظیمی راد در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس:

پورعباس: آزمون سراسری امسال بدون هیچ تقلبی برگزار شده است/ کمبود 176 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید بحران است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: رییس سازمان سنجش ادعا داشتند امسال برای نخستین بار سازمان با همکاری سایر نهادها از رخ دادن هر گونه تقلب‌ جلوگیری کرده و آزمون سراسری بدون هیچ گونه تخلف و تقلبی برگزار شده است.

احسان عظیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستورکار امروز (سه شنبه، 2 مرداد ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در نشست امروز؛ عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به همراه احسان جمالی معاون فنی سازمان ملی سنجش مهمان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بودند و گزارش کاملی در خصوص عملکرد سازمان و برنامه‌های پیش رو در اختیار اعضای کمیسیون قرار دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه نشست امروز نحوه چگونگی برگزاری کنکور سراسری مورد بررسی قرار گرفت، افزود: مباحثی همچون تنوع برگزاری کنکور و شیوه نگهداری از سوالات، هوشمند سازی آزمون و.... در این جلسه توسط رئیس سازمان سنجش تشریح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان سنجش در این نشست به نوعی ادعا داشتند که تقلبی در کنکور سراسری رخ نداده است، تصریح کرد: نوع مواجهه و برخورد سازمان سنجش با تخلفات و تقلب‌ها در کنکور سراسری از موضوعات مورد توجه پورعباس رئیس سازمان سنجش بود که ایشان ادعا داشتند برای نخستین بار سازمان با همکاری سایر نهادها از رخ دادن هر گونه تقلب‌ جلوگیری کرده و آزمون سراسری بدون هیچ گونه تخلف و تقلبی برگزار شده است.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تاکید کرد: طبق گزارشات ارائه شده در نشست امروز به امنیت برگزاری کنکور سراسری بسیار سفارش شد که این امنیت به واسطه تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان تامین شده است، برگزاری سالم کنکور سراسری بدون تقلب پیامی مثبت و قوت قلب برای مردم به ویژه داوطلبان است.

عظیمی راد با بیان اینکه در پایان نشست امروز مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش تکمیلی از نحوه توزیع امکانات آموزشی در سراسر کشور ارائه کردند، خاطر نشان کرد: در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش تاکید شده که باید مجلس از بعد نظارتی به این مسئله ورود جدی داشته باشد و همچنین در دولت جدید وزیر به این مسئله به صورت ویژه توجه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در این نشست آماری از کمبود 176 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید ارائه شد این مسئله در حد بحران است و وزارتخانه باید فکری اساسی برای این مشکل داشته باشد همچنین موضوعاتی همچون اعتبارات اندک بودجه‌ای آموزش و پرورش، رتبه مدارس، رشد دانش آموزان اتباع در مدارس، عدالت آموزشی، افت تحصیلی دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی و... از موضوعاتی بود که  توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380887
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار