خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/27 - 09:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پدید آورندگان آثار هنری امیدی برای ادامه می خواهند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هر میزان چتر حمایتی را برای تولیدکنندگان آثار هنری بیشتر باز کنیم هنرمندان انگیزه بیشتری برای تولید و خلق آثار خواهند داشت.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد حمایت از صنایع دستی گفت: ایران به دلیل تنوع اقوام مختلفی که دارد، دارای صنایع دستی متنوع و رنگارنگی است که گویای فرهنگ و تمدن اقوام متفاوتى است.




نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها راه رسیدن به استقلال فرهنگی در سایه استقلال اقتصادی توجه ویژه به تمام ابعاد فرهنگ و هنر ایرانی است که قسمتی از هنر ایرانی می‌تواند همان صنایع دستی باشد، هر ساله جشنواره‌های متعددی برای تقویت فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود به فرض مثال جشنواره فرهنگ و هنر اقوام مردم ایران زمین که در گرگان با محوریت معرفی و عرضه صنایع دستی از سراسر کشور توسط اقوام متفاوت با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌شود؛ امسال به دلیل شیوع کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد و با فروش خوبی هم روبرو بود.



از پدید آور ندگان آثار هنری حمایت کنید



وی ادامه داد: هر میزان چتر حمایتی را برای تولیدکنندگان آثار هنری بیشتر باز کنیم هنرمندان انگیزه بیشتری برای تولید و خلق آثار خواهند داشت، باید در مقام عمل در حد انتظار حمایت از هنرمندان صنایع دستی و دیگر پدید آورندگان‌ آثار فرهنگی و هنری حمایت شود. هنرمندان آثار صنایع دستی امیدشان این است که وارد بازار فروش و نمایش شوند. 



گاهی هدیه و سوغاتی دادن صنایع دستی تبلیغ فرهنگ و هنر ایرانی است که مرزهای جغرافیایی عبور می‌کند و به کشورهای دیگر می‌رسد



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: هدیه کردن صنایع دستی می‌تواند گام موثری در جهت شناخته شدن و به فروش رساندن این هنر غنی ایرانی باشد، گاهی هدیه و سوغاتی دادن صنایع دستی تبلیغ فرهنگ و هنر ایرانی است که مرزهای جغرافیایی عبور می‌کند و به کشورهای دیگر می‌رسد.



وی تاکید کرد برگزاری نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی عاملی بر حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان این آثار است که فروش آنها به صورت دائمی دلیلی بر رونق تولید خواهد شد به فرض مثال وجود نمایشگاه یا بازار کتاب به صورت دائمی به علاقمندان خبر می‌دهد که آخرین چاپ کتاب در چه سالی بوده و یا چاپ جدیدى داشته است یا خیر؛ بر همین اساس نمایشگاه دائمی صنایع دستی تنوع تولیدات هنری و امیدی برای ادامه هنرمندان خواهد بود.



فرش ایرانی زبانزد جهانیان است



منتظری با اشاره به ورود صنایع دستی دیگر کشورها به بازار داخلی گفت: ما نمی‌توانیم مانع از ورود تولیدات محصولات دیگر کشورها به کشور خودمان باشیم بلکه باید در بازار رقابت سبقت بگیریم بطور مثال در حال حاضر فرش کاشان زبانزد خاص و عام در سطح ملی و بین المللی است اما چین اقدام به تولید این برند ایرانی کرده است بدون شک در تمام بازارها چنین اتفاقی رخ می‌دهد ما باید حمایت‌های خود در قالب ایجاد نمایشگاه‌های دائمی از تولیدات داخلی بیشتر کنیم حتی اگر این حمایت در خصوص پدید آورندگان آثار باشد، بر همین اساس با حمایت و افزایش تولیدات فرهنگی و هنری به ویژه صنایع دستی نه تنها بازار داخلی را بدست می‌گیریم بلکه در بازار خارجی صنایع دستی به عنوان برند شناخته می‌شود.



بیشتر بخوانید:





نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت می‌تواند تاثیر پررنگی در میزان تولید و حمایت صنایع دستی داشته باشد زمانی که قدرت خرید مردم را در صنایع دستی بالا ببریم امکان فروش و تولید برای هنرمندان مهیا می‌شود و مردم به سمت خرید صنایع دستی چینی نمی‌روند؛ افراد در خصوص خرید اجناس و اشیاء همیشه هزینه بر فایده را می‌سنجند و مادامی که اجناس گران با قیمت‌های نجومی باشد به سمت کالاهای ارزان چینی می‌روند./



پایان پیام


  • کد خبر : 313980
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار