خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/20 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاسم پور زنان و خانواده در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور:

پارلمان‌ها به دنبال اتخاذ ساز و کارهای قانونی در راستای ارتقای وضعیت زنان باشند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اتخاذ ساز و کارهای قانونی در راستای ارتقای وضعیت زنان از اولویت پارلمان‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه قاسم پور در پایان نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور گفت: توجه به موقعیت ویژه زنان و جلوگیری از افزایش آسیب پذیری ایشان در شرایط همه گیری بیماری کرونا و همچنین اهتمام کشورها به حمایت از موضوع زنان و خانواده در جهت ارتقاء نقش و جایگاه شایسته آنان در جامعه باید دنبال شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: فراهم آوردن امکان فعالیت زنان در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری فعالانه و موثر سیاسی، به ویژه در مجامع منطقه ای و بین المللی از اهمیت والایی برخوردار است.



 رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد بستر قانونی مناسب در جهت ارتقای حضور زنان در راستای توسعه و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای زنان، به ویژه زنان سرپرست خانوار و همچنین تلاش برای تقنین سازی و تصویب قوانین کارآمد و رفع موانع و مشکلات پیشرفت اقتصادی و اجتماعی زنان از اولویت‌های این نشست بوده است.



 وی اظهار کرد: آسیب شناسی و رفع موانع قانونی برای حضور زنان در جامعه و ایجاد ظرفیت بیشتر در این زمینه و توجه به سلامت و رفاه زنان و خانواده و توانمندسازی اقتصادی زنان و تقویت نقش خانواده به عنوان یک اولویت اساسی و مهم به شمار می‌رود.



 این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: افزایش آگاهی و بینش اجتماعی زنان و توجه به اهمیت جایگاه اجتماعی زنان، اتخاذ ساز و کارهای قانونی در راستای ارتقای وضعیت زنان و  ایجاد فرصت های برابر اجتماعی و سیاسی و مشارکت آنان در پیشرفت و توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع به عنوان اصلی ترین وظایف نمایندگان پارلمان ها خواهد بود.



وی در پایان گفت: گزارش کامل این جلسه در نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) ارائه خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 315837
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار