خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/12 - 14:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سارا فلاحی طی یادداشتی:

پادشاه چگونه جادوی جادوگر را باطل کرد!؟

نایب رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس در یادداشتی پیروزی حسن یزدانی دلاور مرد ایرانی را ستود و تأکید کرد که یزدانی برای ایرانی ها دیگر یک کشتی گیر نبود او یک بغض فرو خورده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، متن یادداشت سارا فلاحی نایب رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس به شرح ذیل است:



دلاور ایرانی در حالی که تمام حریفان خود را از اریکه قدرت پایین می کشید و لقب پادشاه کشتی جهان و یوزپلنگ ایرانی را برازنده خود می دید، ناگهان و در اوج قدرت و در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه در حالی که دچار سرماخوردگی شدید شده و بدنش به شدت تحلیل رفته بود، توسط تیلور آمریکایی ضربه فنی می شود. بسیاری این شکست را یک حادثه تعبیر می کردند اما تداوم این شکست در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ ایرانی ها را نگران کرد!



شکست های حسن یزدانی که اتحادیه جهانی کشتی به او لقب بولدوزر داده است و به واسطه قدرت منحصر به فرد بدنی، تکنیک های ناب ایرانی و مدال های پرشمار جهانی در این سال ها به نماد کشتی و هویت پهلوانی ایران بدل شده است، هم نگران کننده بود و هم ایرانی ها را در انتظار مسابقات المپیک نشانده بود تا طلسم شکست در مقابل تیلور آمریکایی شکسته شود و این انتظار تا ۱۷ ثانیه پایانی مسابقه برآورده شد که ناگهان ورق برگشت و اسطوره ایرانی که تمام ایرانی ها را با قلب هایشان پای این رقابت تاریخی نشانده بود و مدال طلایش برای ایرانی ها مساوی با تمام المپیک بود، بازی را واگذار کرد و بغضی سنگین در گلوی ایرانی ها نشاند. انگار تیلور جادوگر آمریکایی، یزدانی پادشاه کشتی جهان را جادو کرده بود. 



یزدانی برای ایرانی ها دیگر یک کشتی گیر نبود او یک بغض فرو خورده بود. او یک تاریخ و یک فرهنگ بود که باید از هویت ایرانی ها از حماسه ها و از اسطوره های ایرانی دفاع می کرد. 



دو ماه بعد از المپیک این دو قهرمان کشتی جهان برای چندمین بار در مقابل هم ایستادند و این بار پادشاه بر عکس بازی های گذشته و به راحتی جادوی جادوگر را باطل کرد و دوباره بر بام کشتی جهان ایستاد. در واقع در این دیدار تاریخی یزدانی اجازه نداد تکرار شکست در مقابل تیلور به ویژگی او تبدیل شود. پادشاه جهان کشتی، نشان داد که آنالیز صحیح و تمرکز جدی بر نقاط قوت خود همیشه کارساز است. 



از سوی دیگر مربیان جدید یزدانی با یک هوشمندی دقیق، به دنبال تغییر کامل تاکتیک بازی یزدانی نسبت به المپیک نبودند چون نه به صلاح بود و نه فرصت چنین تغییری داشتند. آن ها صرفا یزدانی را به این باور رسانده بودند که بهترین است و همان زیر کتف زدن و کنترل دست های حریف و بردن تیلور به کنار تشک بهترین تاکتیک برای شکست جادوگر آمریکایی است که یزدانی می تواند با اتکا به توانایی منحصر به فردش آن را به خوبی انجام دهد.



دیشب و در بازی یکطرفه یزدانی با تیلور، ما ایرانی ها به این نتیجه رسیدیم که تمرکز بر داشته های خود و استفاده صحیح و به موقع از این داشته ها همیشه معجزه می کند. 



دیشب ایرانی ها با حماسه دلاور خود به این نتیجه رسیدند که مرغ همسایه غاز نیست و می توان با اعتماد به نفس و قدرت، همچنان پادشاه جهان کشتی بود. 



پیروزی یزدانی بر تیلور نشان داد برای بردن، داشتن قدرت به تنهایی کافی نیست بلکه باید از این قدرت به درستی و در لحظه استفاده کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 328340
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار