خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/12 - 10:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ضمن تبریک روز معلم:

وضعیت کارنامه سبزها با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی می‌شود/ بسیاری از پذیرفته شدگان به ناحق در مصاحبه رد شده‌اند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کمبود 180 هزار معلم در آموزش و پرورش، تصریح کرد: بسیاری از کارنامه سبزهای قبول شده در آموزش و پرورش از سوابق علمی و تحصیلی بسیار خوبی برخوردارند ولی در مصاحبه‌های آموزش و پرورش به ناحق رد می‌شوند؛ مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت هفته معلم، عنوان کرد: توسعه انسانی، زیرساخت توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است؛ اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته دنیا داشته باشیم، اولین گام در توسعه را در تربیت نیروی انسانی داشته‌‎اند و از این میان می‌توان به نمونه‌هایی از جمله آلمان، ژاپن و چین اشاره کرد که سرمایه‎گذاری‌های وسیعی در زمینه تربیت نیروی انسانی صورت دادند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش ایران امروز با چالش‌های متعددی مواجه است که یکی از مهم‌‎ترین آن‌ها تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش بوده که با شیوه‌های مختلف حق التدریس، خرید خدماتی، نهضتی و مدل‌های دیگر با آموزش و پرورش همکاری می‎کنند.



رحیمی جهان آبادی، توسعه امکانات و فضای آموزشی را نیز یکی دیگر از ضرورت‌های امروز آموزش و پرورش دانست و گفت: این مسئله نیز به معلمان عزیز برای تفهیم و سهولت بهتر آموزش‌ها کمک خواهد کرد.



وی با اشاره به تصویب قانون استخدام نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش، افزود: مجلس دهم و یازدهم گام‌های خوبی را برای استخدام معلمان و جبران کسری معلمان برداشته‌اند و همچنین بودجه مناسبی را برای نوسازی و بهسازی مدارس برداشته است.



تعیین تکلیف رتبه بندی و کارنامه سبزها در دستور کار مجلس



این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در مجلس جدید دو موضوع مهم رتبه بندی معلمان و تعیین تکلیف کارنامه‌ سبزها مطرح است که قطعا مجلس یازدهم در این مسیر اقدامات مهمی برنامه خواهد داشت.



مصاحبه‌های آموزش و پرورش موجب حذف برخی افراد می‌شود



عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: در حال حاضر آزمون‌های آموزش و پرورش ایرادات اساسی دارد؛ بسیاری از افراد امروز به دفاتر معلمان مراجعه می‌کنند که از سوابق علمی و تحصیلی بسیار خوبی برخوردار هستند ولی در مصاحبه‌هایی که آموزش و پرورش انجام می‌دهد بسیاری از این افراد به ناحق رد می‌شوند.



آموزش پرورش نباید با روح و روان داوطلبین استخدام  بازی کند



وی با یادآوری نیاز آموزش و پرورش به حداقل 180 هزار معلم، تصریح کرد: آموزش پرورش نباید با روح و روان داوطلبین استخدام  کند؛ بسیاری از این افراد پس از اینکه در آموزش و پرورش جذب نشدند محدودیت سنی پیدا می‌کنند و با مشکل جدی مواجه می‌شوند لذا مجلس به این موضوع به صورت جدی ورود خواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: وضعیت کارنامه سبز ها در اولین روزهای کاری مجلس در هفته آینده با حضور  وزیر آموزش پرورش بررسی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 318441
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم