خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 17:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هیأت رئیسه مجلس:

وزیر پیشنهادی ورزش برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بر زمین مانده ورزش برنامه دارد

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تمجید از برنامه های ارائه شده کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش، برنامه‌های وی را کامل و در جهت بهره گیری از ظرفیت‌های بر زمین مانده حوزه ورزش دانست و گفت: شخصیت مدیریتی وزیر پیشنهادی نشان داده که وی تجربه خوبی در کمیته ملی المپیک داشته و می‌‎تواند در این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی با عمل به برنامه های ارائه شده از خود به جای بگذارد.

مجتبی یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، عنوان کرد: مادامی که ورزا معرفی می‌‎شوند، با توجه به چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود برنامه‎هایی را ارائه می‌دهند که باید با همراهی سایر دستگاه‌ها به نتیجه برسد اما تفاوتی که برنامه های آقای هاشمی با سایر وزرا داشت این است که به ظرفیت‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمینی و کشف استعدادها توجه شده است.



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه در برخی از استان‌ها ظرفیت‌هایی وجود دارد که مغفول مانده است و فقط به تهران توجه می‌شود، افزود: از سوی دیگر در برنامه‌‎های وزیر پیشنهادی برای هم سو کردن سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و وزارت علوم برنامه های خوبی در شورای عالی ورزش تدوین شده که اگر این برنامه ها به خوبی پیاده سازی شود، آینده ورزش قهرمانی را متحول می‎‌‌کند.



وی ادامه داد: نکته دیگر در برنامه‌های وزیر پیشنهادی توجه به ورزش همگانی و همچنین آرامش در مدیریت فدراسیون‌های و باشگاه‌های ورزشی از جمله دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس است که یک مدیریت حرفه‌ای و فارغ از سیاست زدگی با دخالت حداقلی دولت حاکم شود تا موجب نگرانی مردم نشود.



یوسفی، اتفاقات تلخ رخ داده برای باشگاه استقلال در حذف از رقابت‌های آسیایی را مثالی برای ضرورت توجه به ثبات مدیریت غیردولتی در ورزش دانست و توجه به تشکل‌‎های مردمی را از دیگر نقاط قوت برنامه‌های هاشمی خواند.



عضو هیأت رئیسه مجلس، مقابله با عدم توسعه بی رویه فدراسیون‌های ورزشی را یکی دیگر از نقاط قوت برنامه وزیر پیشنهادی ورزش برشمرد و گفت: پیگیری برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز که بعضا حدود دو دهه به طول انجامیده دیگر برنامه وزیر پیشنهادی است که باید با واگذاری به بخش خصوصی و هیأت‌های ورزشی مورد حمایت قرار گیرد.



وی توجه به ورزش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و تأثیرگذار کشور و همچنین توجه به ورزش پایه را نیز از دیگر نقاط قوت برنامه های پیشنهادی کیومرث هاشمی دانست و یادآور شد: شخصیت مدیریتی وزیر پیشنهادی نشان داده که وی تجربه خوبی در کمیته ملی المپیک داشته و می‌‎تواند در این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی با عمل به برنامه های ارائه شده از خود به جای بگذارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368242
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار