خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/01 - 13:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ورناصری:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تجربه لازم برای کاهش مشکلات پر چالش‌ترین وزارتخانه‌ کشور را ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بالاترین تجربه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه اجرایی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی است لذا مشخصا تجربه لازم جهت تحول و کاهش مشکلات یکی از پر چالش‌ترین وزارتخانه‌های کشور را ندارد.

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز مخالفت خود با انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: مطابق با گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگی مردم و مسئولان، نباید اشتیاق عمومی جامعه برای تغییرات سریع فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم، لذا جهت تحقق اهداف چند بعدی نظام و انتظارات برحق مردم، به ویژه فرهنگیان عزیز که تمامی ما به زحمات آن‌ها مدیون هستیم، ضروری است وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که از بدنه و شاکله فرهنگیان، آن هم طیف فرهنگیان با تجربه، متحول‌گرای تعالی محور باشد.



نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: تنها چنین گزینه ای می‌تواند با تکانه‌هایی ناشی از تخصص و تجربه و اعمال نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی کارآمد، ضمن انعکاس مشکلات معوق مانده ۲ میلیون فرهنگی و حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ایی منابع انسانی، تحول و عدالت آموزشی را محقق سازد.



وی با بیان اینکه منزلت فرهنگیان مورد تکریم واقع نشده و این حقیقت تاسفبار در تبعیض معیشتی میان فرهنگیان با سایر کارمندان و تعلل در نظام رتبه‌بندی معلمان مشهود است، افزود: من جهت وزارتخانه راهبردی آموزش و پرورش به وزیری رأی خواهم داد که آلام معلمان شریف ما را با برنامه‌های عملی برآمده از تجارب و مبتنی بر تخصص، التیام بخشد لذا با احترام به آقای باغگلی، با انتخاب وی به‌‍دلیل فقدان تخصص و تجارب عملی و اجرایی درون سازمانی -که این فقدان تجربه میدانی مرتبط در دیدگاه‌ها و حوزه محوریت بخشی وی مشهود است- مخالف هستم.



ورناصری با اشاره به دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر چه طبق سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و سیاست‌های کلی نظام مبنی بر پایداری نظام زیستی در مناطق مرزنشین، باید تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمندسازی معلمان و محصلان این مناطق مورد توجه واقع می‌شد اما این وزیر پیشنهادی به‌جز اشاره کلی در جزء ۴ از بند "ب " برنامه‌هایش، به این موضوع با ذکر راهکارهای عملی نپرداخته است.



این نماینده مجلس معتقد است عدم برنامه‌ریزی جهت انسداد مبادی بی‌سوادی در تقابل با تاثیرات ناشی از گستردگی جغرافیایی مناطق مختلف کشور خسارات بسیاری به روند تحصیل ساکنان این مناطق رسانده است.



وی بیان کرد: اگرچه آقای باغگلی جوان شایسته و توانمندی است، خدمات قابل تقدیری در رزومه خود دارد و سوابق تدریس و عضویت در هیأت علمی و مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا(ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز دارد اما بالاترین تجربه ایشان در حوزه اجرایی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی است، مشخصا تجربه لازم جهت تحول و کاهش مشکلات یکی از پر چالش‌ترین وزارتخانه‌های کشور را ندارد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم از آقای باغگلی جهت اقدامات مفید و موثر در جایگاه مناسبی جهت خدمت به نظام و مردم استفاده شود اما انتظار می‌رود رأی مجلس انقلابی، جهت تحقق روند مطالبات فرهنگیان و مردم به وی رأی مخالف باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 325893
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار