خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/15 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مقتدایی با اشاره به ارسال نامه‌‎ای درباره کنکور 1400 به وزارت علوم:

وزیر علوم درباره علت طرح سئوالات کنکور خارج از کتب درسی توضیح دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس از تدوین و ارسال نامه‌‎ای به وزارت علوم در رابطه با علت طرح سئوالات خارج از منابع درسی تعیین شده خبر داد و گفت: ضرورت دارد وزارت علوم در این راستا که اذهان را  به سمت وجود جریاتی تحت عنوان مافیای کنکور هدایت کرده است، توضیحاتی را ارائه کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سخت بودن سئوالات کنکور 1400، عنوان کرد: بر اساس مستندات واصله سئوالات کنکور به هیچ عنوان تناسبی با منابع درسی داوطلبان نداشته و ضرورت دارد که سازمان سنجش و وزارت علوم در این رابطه شفاف سازی کند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همین راستا نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و ارسال شده که ضرورت دارد وزیر علوم در این رابطه توضیحات لازم را ارائه کند.



در نامه عباس مقتدایی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است:



همانگونه که مستحضرید در روزهای اخیر اعتراضات گسترده و مستندی درخصوص سوالات کنکور و نحوه برگزاری کنکور، به مجلس، رسانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واصل شده است. در راستای عدالت آموزشی و جلوگیری از هرگونه تبعیض و تخلف، ضرورت دارد در اسرع وقت موضوع بررسی و اقدامات لازم بعمل آید.



درخصوص نحوه و منابع سوالات کنکور، مطالب مختلفی به همراه مستندات مطرح شده که اذهان را  به سمت وجود جریاتی تحت عنوان مافیای کنکور هدایت کرده است، در همین راستا ضرورت دارد آن وزارتخانه در اسرع وقت شفاف سازی لازم را در دستور کار خود قرار دهند و با فوریت به تخلفات ارائه شده رسیدگی نمایند. از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 322641
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار