خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت:

وزیر علوم با پدیده فروش سوالات کنکور برخورد کند

محمود عباس زاده مشکینی اظهار داشت:پلشتی مدیریتی فروش سوالات کنکور در دل وزارت متصدی مدیریت علم در کشور اتفاق افتاده و انتظار دارم وزیر جدید این وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به یک جراحی و تغییر بزرگ در ساز و کار ورود به تحصیلات عالی و اصلاح کنکور و ساختار نهاد مربوطه اقدام نماید.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و  گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد: بعد از نطق روز چهارشنبه هفته پیش که به مساله مشمئزکننده فروش و دلالی سوالات آزمون سراسری (کنکور) اعتراض کردم برخی خبرنگاران و فعالان رسانه در دیدارهای حضوری و تماس تلفنی خواستار توضیح بیشتر شدند.



وی افزود: مشکلی که در چند سال گذشته به دلیل توسعه ابزارهای ارتباطی و فنی ظهور و بروز یافته است پلشتی فروش و دلالی سوالات و کلید پاسخ های آزمون سراسری  است که علاوه بر تضییع حقوق عمومی موجب تکیه متخلفان بی بهره از دانش و سواد کافی بر کرسی های دانشگاهی بویژه در رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی  که با سلامت مردم ارتباط دارد  می شود و این افراد بی صلاحیت در آینده نه چندان دور بر مصادر تخصصی می نشینند و البته عقده ها و ناامیدی های که این معضل در ذهن صدها هزار جوان کنکوری و پشت کنکوری و خانواده های آنها ایجاد می کند بسیار تاسف برانگیز و برای جامعه فاجعه بار است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارش های رسمی و غیر رسمی که به دست بنده رسید چند شبکه دخیل در فروش سوالات آزمون ۱۴۰۰ در تعدادی از استانها از جمله آذربایجان شرقی ، تهران اردبیل و مازندران و غیره مورد شناسایی قرار گرفته و چندین باند و چندین نفر نیز در همین ارتباط بازداشت شده بودند.



وی افزود: زوایای پیدا و پنهان این پلشتی مدیریتی که در دل وزارت متصدی مدیریت علم در کشور اتفاق افتاده بسیار تاسف بار است که بنده ترجیح می دهم با شرح و تفصیل بیشتری به آن اشاره نکنم. 



نماینده مشکین شهر تاکید کرد: لیکن انتظار دارم وزیر جدید این وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به یک جراحی و تغییر بزرگ در ساز و کار ورود به تحصیلات عالی و اصلاح کنکور و ساختار نهاد مربوطه و عندالزوم دست اندرکاران آن اقدام نماید./



پایان پیام.

  • کد خبر : 330619
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار